Avatar billede blazer Nybegynder
10. august 2002 - 00:05 Der er 16 kommentarer og
8 løsninger

http://www.friserverplads.dk/cse/

Ved den funger minus med netscrape...men sådan er det bare...

burde være funktionel i ned til 800*600???

Hit me....
Avatar billede loonz Nybegynder
10. august 2002 - 00:06 #1
Det er kun forsiden der virker, ik?
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2002 - 00:07 #2
---------------------------
Fejl
---------------------------
Der opstod en fejl under kørslen.
Vil du søge efter fejlen?

Linje: 156
Fejl: Slut på sætning var ventet
---------------------------
Ja  Nej
---------------------------
Avatar billede blazer Nybegynder
10. august 2002 - 00:08 #3
det er kun forsiden der dur
Avatar billede blazer Nybegynder
10. august 2002 - 00:09 #4
el barto>>>Mystisk..funger fint her..kigger lige på det...
Avatar billede blazer Nybegynder
10. august 2002 - 00:10 #5
el barto>>>Det længste dokument er på 156 linier?
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2002 - 00:10 #6
Overvej en mere seriøs font end Times New Roman

Den der tingest i venstre top hvad er det?

Din drop-down opfører sig underligt, den karter fra side til side. Har aldrig oplevet noget så spøjst før :)

Jeg ville nok bare bruge en alm. scrollbar, den fungerer langt bedre end den du har nu.

Godt logo, men lidt gråt..
Foreløbig 6@13 herfra, måske 7-8 hvis du får styr på de ting jeg beskrev herover.
Avatar billede blazer Nybegynder
10. august 2002 - 00:12 #7
tingesten er en globe....

dropdownen har jeg bevidst lavet sådan..syntes det føltes nice....

alm scrollbar bryder med designet og ser klodset ud.....
Avatar billede blazer Nybegynder
10. august 2002 - 00:13 #8
noget forslag til anden skrifttype?
Avatar billede loonz Nybegynder
10. august 2002 - 00:15 #9
Den ser fin nok ud i 1280*1024 .
Overskriften "Forside" kunne nok se noget pænere ud, det ligner lidt en 8. klasses stil ;)
Der er ikke så meget at pege på, da det jo kun er forsiden vi kan bedømme. Men ellers er det udmærket.
Avatar billede ..musse.. Nybegynder
10. august 2002 - 00:19 #10
VERDANA
Avatar billede syvon Nybegynder
10. august 2002 - 00:19 #11
error

A Runtime error has occurred.
Do you wish to debug?

Linie: 102
Error: Could not get the cursor Propertly. Invalid argument.
Avatar billede blazer Nybegynder
10. august 2002 - 00:22 #12
times er nu den pæneste!
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2002 - 00:26 #13
Times er rigtigt dårlig egnet til netbrug, da det er en serif-font. Den har altså fødder. Det er godt på papir, men skidt på skærm.

Tahoma og verdana er de mest brugte på nettet. Og ikke uden grund.
Avatar billede blazer Nybegynder
10. august 2002 - 00:29 #14
hvad er der så slet ved fødder...hvad er fødder?
Avatar billede blazer Nybegynder
10. august 2002 - 00:30 #15
syvon>>>Mystisk...da der ikke nogen steder i koden bedes om cursor?
Avatar billede ..musse.. Nybegynder
10. august 2002 - 00:47 #16
fødder er seriffer.. de der små fødder der sidder på alle bogstaverne.. det kaldes en antikvaskrift.. du skal brug en groteskskrift, dem uden fødder, som verdana, ariel osv osv
Avatar billede bbrockie Nybegynder
10. august 2002 - 00:58 #17
Blazer: Du burde nok overveje om ikke du burde droppe din "Times" skrifttype og gå over til en Verdana, Ariel osv. som musse nævner ovenfor. Times skriften er ikke helt "egnet" til hjemmeside brug.
Avatar billede friiser Nybegynder
10. august 2002 - 10:41 #18
Udemærket design. Jeg ville dog også vælge Verdana som en anden font i stedet for Times New Roman... 8@13

~friiser~ http://www.radio-online.dk
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2002 - 11:31 #19
Det lader til at det jeg sagde med Times New Roman er rigtigt, alle gentager det i hverttilfælde.

Hvis man ikke har noget nyt at tilføje til et spørgsmål bør man kun lægge en kommentar. Det andet er ren snylteri, og ikke noget spørgeren kan bruge til noget.
Avatar billede hmm10 Nybegynder
10. august 2002 - 15:05 #20
1 - Tja, du har brugt mit forslag fra et tidligere spm. fra dig, men jeg kan ikke lide den effeck med musen, når den køre hen over.. - Det er irriterende at se på, når undermenuen rykker med.
Rammen rundt om din undermenu skal tones lidt med, så den passer til kanten rundt i din menu.. og top-border'en skal fjernes deri.
2 - Et andet front, verdana/arial? MEN det er jo blevet nævnt ;)
3 - En mere brugervenlig scroll-funktion ville også virke bedre. jeg vil gerne som bruger kunne anvende min srcoll-knap på min mus. (Jeg er måske en mere krævende bruger c",) )

Ellers ser det fint ud. - jeg kan godt lide din overgang i billedet i højre side, det ser godt ud.

Karakter:
Design: 8
Farver: 8-9
Indhold: Tja, der er jo ikke meget ;) - Så den kan du få på et senere tidspunkt.

MVH
HMM10
Avatar billede mizzd Nybegynder
10. august 2002 - 16:14 #21
Alle de positive ting:
- Siden er helt igennem dynamisk, super!
- Stil, farver, billeder og layout passer rigtig godt til sidens kategori og (kommende) indhold.
- Al tekst er letlæselig
- Menuen er overskuelig
- Dine navigationspile er nemme at få øje på, og de scroller i et passende tempo.

Ting der kan/bør rettes:
- Globen oppe i venstre hjørne er enormt malplaceret, her skal der hellere være noget andet.
- Lad undermenuen være lige så lang som selve menuknappen, og lad den blive hvor den er selv om cursoren rykkes.
- Find en anden mouseover farve til undermenuen, der findes ikke mange farver som grå er god oven på (mht tekst).
- Selv om mange foretrækker times new roman, ville jeg nok overveje at ændre fonten til arial, da den både er brugervenlig og letlæselig, uden at være for "poppet" som fx verdana.
- Når du engang får meget tekst på nogen af siderne, vil det være rart med et link i bunden af alle sider, der tager den besøgende til toppen af siden. Dette er nødvendigt pga. din nuværende scrollfunktion. (Med en normal scrollbar går det lynhurtigt at navigere op/ned pga. træk-bar funktionen).

Overall er det et pænt site, som dog lige mangler nogen få ændringer for at der er harmoni i det hele.

Overall karakterer:
Farver: 10@13, passer til formålet, matcher og harmonerer.
Layout: 11@13, enkelt og overskuelig opsætning.
CSS: 8@13, der mangler en lidt bedre finpudsning af dette.
I alt: 10@13, det er en pæn side.

- Danielle
www.mizzd.dk
Avatar billede mizzd Nybegynder
10. august 2002 - 16:18 #22
Og blazer, når nu du beder om kritik så må du være lidt mere åben overfor de forslag du bliver tilbudt, i stedet for at gå lidt i forsvarsposition ;). Håber ovenstående (mit svar) kan bruges.

- Danielle
www.mizzd.dk
Avatar billede xtremer Nybegynder
13. august 2002 - 15:54 #23
Et flot side design med rolige farver :)

Forslag til ændringer:

1) Skift skrift typen ud med arial eller verdana.
2) Fjern globus i øverste venstre hjørne.
3) Fjern stroke (den sorte kant) omkring de runde billeder.
4) Fjern den trælse scroll funktion og skift den ud med en alm. scroll.
  Men husk lige at at tilpasse scroll med css i samme farver som designet.
5) Centrer menu eller ryk den lidt længere ind. Og vælg måske en anden mere stilren drop menu.

Håber du kan bruge det til noget !  :)
Avatar billede xtremer Nybegynder
18. august 2002 - 10:07 #24
Thx for points :-)