Avatar billede johnschmidt Nybegynder
08. august 2002 - 11:59 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Udtræk af et tal fra en text streng

Jeg er ved at lave en liste over nogle won-id, som er taget for at snyde i Counter-strike. Jeg har fået en liste indeholdende fx linien:

Sat Dec 15 23:30:10 2001 Name: }{@rry []Do'|''|'er from WONID: 1888619 listed as detected of having Flautz Wallhack installed.

Det jeg i første omgang er interesseret i at få ud af denne stregn er det der står efter "WONID:" dvs jeg via en formel gerne vil have tallet 1888619 stående i en kollone ved siden af.

Hvis det hjælper så har jeg fundet en formel der returnere positionen af nummeret. Det starter ved felt 64 (dette er forskelligt fra spiller til spiller, da de har forskellige navne, men jeg har automatiseret det med =FIND("WONID:";C13;1)

Nogen der kan knække hvorledes jeg KUN får WON-id'et ud??

(jeg vil ikke skrive dem manuelt, da listen er 5100 linier lang)
Avatar billede bak Seniormester
08. august 2002 - 12:08 #1
=MIDT(c13;FIND("WONID:";c13)+6;8)
det sidste 8 - tal angiver længden af det der skal trækkes ud
Avatar billede janvogt Praktikant
08. august 2002 - 12:12 #2
=MIDT(c13;FIND("WONID:";c13)+7;8)
Avatar billede janvogt Praktikant
08. august 2002 - 12:13 #3
Nå, bak var hurtigere, men vi er da nogenlunde enige :-)
Se venligst bort fra mit svar ...
Avatar billede bak Seniormester
08. august 2002 - 12:14 #4
hvis længden af id'et kan ændre sig så prøv
=MID(C13;FIND("WONID:";C13)+6;FIND("listed";C13)-FIND("WONID:";C13)-6)
der trækker alt ud mellem WONID: og listed
Avatar billede bak Seniormester
08. august 2002 - 12:15 #5
Over 1 minut, Jan. Mangler du træning ??  :-)
Avatar billede janvogt Praktikant
08. august 2002 - 12:17 #6
Ja, jeg havde gang i et par andre ting samtidig.
Jeg må lære at prioritere Eksperten højere, og så bare lade telefonen ringe ...... :-)
Avatar billede johnschmidt Nybegynder
08. august 2002 - 12:27 #7
Jeg vælger at tro på at i har ret, jeg har dog løst det på en anden måde ved at tænke lidt over det.

Hvis det interessere jer, så har jeg med først at finde positionen på tallet via =find og =erstat sat ; rundt om tallet, kopieret det til en txt-fil og indlæst det som en ;-sepereret fil. på denne måde får jeg også tallet ud selv om det ikke er 8 cifre (det er nogle gange mindre, men det fortalte jeg vist ikke) men tak for hjælpen!
Avatar billede janvogt Praktikant
08. august 2002 - 12:38 #8
Baks anden formel tager højde for, at det ikke er 8 cifre hver gang.