Avatar billede ferretsdk Mester
07. august 2002 - 18:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

problem med installation

Den køre findt de 4 disketter igennem men når man så klikker enter til sidst siger den der ikke er nogen harddisk driver?

kan det være fordi c drevet er fat 32?
og hvordan er det lige man laver det om til ntfs?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. august 2002 - 18:43 #1
Den skal kunne installere på FAT32.

Hvorfor installere du ikke bare fra CD'en, Boot på CD'en så er du kørende.
Avatar billede ferretsdk Mester
07. august 2002 - 18:47 #2
har prøvet at boot fra cd'en, men den vil ikke virke måske fordi det er en brændt cd hvor der mangler en boot på.....
jeg forstå bare ikke hvorfor den siger der ikke er en harddisk driver
efter den har kørt de 4 disketter
Avatar billede subp Nybegynder
07. august 2002 - 18:47 #3
Når W2k ikke kan se disken skyldes det normal en hardware fejl eller at den ikke har harddisk drivere til disken. Har din maskine en speciel UDMA100 kontroller som kan det være fejlen!

Hvad angår fat32 har w2k ingen problemer at klare det. For at konvertere en disk til NTFS skal du åbne en komandoprompt og skrive convert /fs:NTFS og så genstarte maskinen så bliver disken konverteret til NTFS
Avatar billede ferretsdk Mester
07. august 2002 - 18:49 #4
jeg køre godt nok på UDMA100 jeg prøver lige at sætte HD'en over i den anden slot i MB
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. august 2002 - 20:09 #5
Du kan jo bare bruge original CD'en, istedet for din sikkerheds kopi!
Avatar billede ferretsdk Mester
07. august 2002 - 20:19 #6
Det var fordi min HD var i UDMA100 sloten i MB
nu er w2k installeret og virker indtil vidre fint
så hvis du vil lave et svar subp så kan du få nogle
points :)
Avatar billede ferretsdk Mester
18. februar 2003 - 21:28 #7
lukker lige det her spørsmål har vist været åben lidt længe :)