Avatar billede oledahl Nybegynder
07. august 2002 - 10:53 Der er 9 kommentarer

Foretrukne i "All Users" mappen

Jeg vil gerne tilføje nogle links i Foretrukne som ligger i Documents and setting\All Users\ således at alle brugere som logger på maskine har disse links i sin foretrukne.
jeg kan sagtens kopiere disse links ind i mappen når jeg er logget på som admin, men når jeg logger på som bruger er disse links væk.
Hvorfor nu det???
Jeg har kontrolleret rettighederne på filerne. Alle brugere har læserettigheder.
Avatar billede konex Nybegynder
07. august 2002 - 11:00 #1
Har du prøvet at oprette en ny bruger?

jeg mener at all users kun bliver brugt når du opretter bruger
Avatar billede konex Nybegynder
07. august 2002 - 11:03 #2
du kan selvfølgelig også gå i regstringsdatabase og finde foretrukne og så ændre stien til feks d:\foretrukne så alle bruger den samme mappe til det
Avatar billede konex Nybegynder
07. august 2002 - 11:07 #3
Avatar billede verden Nybegynder
07. august 2002 - 11:11 #4
Du skal smide dem i Default Users. Så gælder de for nuværende og fremtidige brugere/profiler
Avatar billede dinkie Nybegynder
07. august 2002 - 11:19 #5
foretrukne i all users mener jeg íkke vil blive vist ved brugeren da denne mappe ikke bliver brugt under indlæsning af profil.

Opret dem i default user for at det vil funke.. Men så sker det kun når deres profil bliver oprettet på den enkelte maskine..

Hvis det er en privat maskine kan du gøre som kones siger med at flytte favorites..

Eller du kan lave et link til en bestemt mappe som så indeholder favorites som er fælles. Det gør du ved at navigere ind i den folder lokalt på disken eller på et netværks drev og adder den til dine favorites.. Her kan du jo så gemme links i som skal deles med alle.. Dette kan du også gøre på et netværk ved at lave den på en filshare og så kopiere linket ind via et loginscript..
Avatar billede oledahl Nybegynder
07. august 2002 - 17:13 #6
Til jer alle: Ja, muligheden med default user er der, men der kan brugerne slette de links jeg opretter.
Jeg synes bare det er underligt at det ikke virker. F.eks. Menuen Start og skrivebord i All Users virker perfekt.
Og fidusen med mappen er vel at det er admin som vælger det der SKAL være der, og brugerne så kan tilføje yderligere som de nu lyster.
Avatar billede verden Nybegynder
07. august 2002 - 17:42 #7
Det er også meningen at default users er skjult/beskyttet for alm. brugere.
Det skal jo kun være adm. som lægger de første/faste "foretrukne" i default users. Og brugere tilføjer nye i deres egen profil "foretrukne"
Avatar billede oledahl Nybegynder
07. august 2002 - 21:40 #8
Men du må da give mig ret i at grunden til at den ligger i All Users er, at man skal kunne smide links derind som skal være fælles for alle brugere.
Vedr. brugen af default user mappen er jeg ikke sikker på at alle nuværende brugere bliver opdateret hvis man laver ændringer der. Så hut jeg hvisker er det kun første gang der logges på man får tildelt indstillingerne fra default user, f.eks. printer osv.
Avatar billede verden Nybegynder
08. august 2002 - 09:57 #9
Default Users giver admin. mulighed for at oprette links/genveje/inst. til nye brugere. Det adm. har lagt i Default bliver tilføjet nye brugere første gang de logger på PC.Brugere uden adm-konto skal ikke have rettighed til at ændre i mappen.