Avatar billede blaster2055 Nybegynder
07. august 2002 - 10:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fuld kompilering

Hvordan compiler man i C++ Builder 5.2 så det ikke re nødvendigt at for en anden pc at have Builder installeret når *.exe filen køres ??

mvh
Avatar billede ladyhawke Novice
07. august 2002 - 10:16 #1
Det bør ske automatisk...
Du kan eventuelt mangle nogle .dll'er og dem er du nødt til at tage med ved siden af...
Avatar billede ladyhawke Novice
07. august 2002 - 10:26 #2
Har du prøvet og i så fald hvor går det galt?
Avatar billede blaster2055 Nybegynder
07. august 2002 - 10:41 #3
Jeg har ikke haft prøvet endnu.. men jeg fik bare at vide der ville mangle nogle ting. Jeg kan først prøve nårjeg kommer hjem og taget programmet med hjem.
Avatar billede ladyhawke Novice
07. august 2002 - 10:51 #4
OK, der burde ikke være noget problem, bortset fra nogle .dll'er, men dem kan du sikkert finde ved at afprøve dit program på en maskine uden Builder, den vil så (hvis der mangler nogen) brokke sig over at der mangler en specifik .dll. Du kan så skrive navnet ned og finde den på din egen maskine (kræver muligvig flere forsøg inden alle .dll'er er på plads)
Avatar billede thomassoerensen Nybegynder
07. august 2002 - 11:22 #5
Så vidt jeg husker kan du i Project/Options fanebladet Linker unklikke "Use dynamic RTL"

Det plejer at virke for mig
Avatar billede blaster2055 Nybegynder
07. august 2002 - 14:56 #6
hvordan lukker jeg spørgsmålet ?? eller det lukket ?
Avatar billede hermandsen Juniormester
07. august 2002 - 19:49 #7
Spørgsmålet er lukket ved at man ikke kan svare på det mere! Dog fik du ikke et rigtigt svar, men det er jo op til dig at vurdere det... :)

http://www.eksperten.dk/spm/62129 <- løsning
Avatar billede soepro Nybegynder
13. august 2002 - 11:54 #8
ladyhawke >> Det er ikke helt korrekt - under 'Project->Options' og 'Packages' fanen kan du få den til at linke packages ind i selve programmet ved at fjerne krydset i 'Build with runtime packages'. Ligeledes skal du fjerne krydset i 'Use dynamic RTL' under 'Linker' fanen.

Hvis du gør d.o. vil det kun være evt. ActiveX controller og navngivne DLL'er du skal distribuere med dit program. (Hvis du holder dig til ren VCL og ikke anvender BDE, kan du distribuere programmets .exe fil alene.)