Avatar billede eonix Nybegynder
06. august 2002 - 13:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvor stor en Switch og til Hvilken Pris

Vi er en gruppe mennesker der har 4 Olicom 24 Ports switche..... Vi har tidligere sammensat vores netværk ved bare have krydskabler mellem hver switch. Men vi har nu også en 10Mbit internet forbindelse, og vi vil derfor sammensætte hele vores netværk via en BackBone Switch for at optimere netværkets ydelse.

Vores spørgsmål er så nu hvilken Switch vi bør købe. Det skal være den absolut biligste switch der kan klare presset fra 4*24 porte på 100Mbit + en 10Mbit inet forbindelse.

Der er ikke tale om at vi vil have en 1Gbit switch da det er udelukket fra vores budget. Men en switch der alligevel er stærk nok til at klare det.

Husk det skal være BILLIGT.... helst under 2000 kr.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
06. august 2002 - 13:33 #1
Nu er 2000 IKKE meget at ofre på gode switches. Personligt ser jeg en 3Com Superstack II 1100 som det bedste bud på opgaven... men de er noget dyrere - 6.999 iflg www.edbpriser.dk (http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1454577942) - dette betragter jeg bestemt ikke som værende dyrt.

Noget af det billigste du kan købe, hvor du stadig kan have en rimelig sikkerhed for kvaliteten, er D-link's switche... deres billigste der passer til din opgave er DES-1024R+. Denne koster iflg. www.edbpriser.dk 2834,- (http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1684657898)

Husk priserne er inkl. moms.

NanoQ
Avatar billede verden Nybegynder
06. august 2002 - 13:35 #2
Netgear !!
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
06. august 2002 - 15:39 #3
det billigste ville være at vælge en af olicom switchene som "backbone" switch.
så de 3 andre switche og inettet sidder i samme switch.

Det er det bedste i kan gøre uden at investere i en større (læs: gigabit) switch.

at investere i en ny switch ville være åndsvagt, da den sandsynligvis ikke ville forbedre hastigheden.
med mindre i altså har brug for ekstra porte selvfølgelig.
Avatar billede konex Nybegynder
08. august 2002 - 09:40 #4
Avatar billede bodin Nybegynder
10. august 2002 - 10:57 #5
Hej med jer
Det vil ikke give nogen forskel at købe en ny Switch og bruge den som backbone da det er som skriven en Switch i har.
Det vil sige at den arbejder med MAC add. så den finder selv ud af hvor pakker skal hen. Hvor en HUB smider pakker ud til alle på samme HUB.
Mit råd til jer er at glæme det med at købe en ny Switch da det er spil af penge og i ikke ville få noget nok ud af det.
Avatar billede bug30 Nybegynder
28. november 2003 - 04:48 #6
Det lyder som om du kan nøjes med en 5 ports switch, og ja det vil blive hurtigere hvis i segmenteret det op, så de 4x24 ports switche giver 100Mbps hver til en svitch, som så har ruteren evt på den femte port..
http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1684697893
Til under 400 spir, vil kunne gøre det..
Avatar billede eonix Nybegynder
09. maj 2005 - 21:26 #7
Vi gik videre med købet af en 3Com Superstack - så tak til Nanoq