Avatar billede Kim Rosgaard Praktikant
06. august 2002 - 11:14 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

MSI GeForce4 Ti4400 VTD <-- godt eller skidt?

Ovenstående tænker jeg på at købe. Er der nogen der har nogen erfaring med det kort?
Anmeldelsen her lover guld og grønne skove, men er der hold i det?
http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=825
Fortæl mig om de erfaringer I har med det kort :)

Jeg fordeler pointene mellem de mest kontruktive svar.
Avatar billede kamazo Nybegynder
06. august 2002 - 11:21 #1
køb dog et Geforce 4 Ti4200 , det er lige så godt som 4400 og 4600
Avatar billede asmodeus Nybegynder
06. august 2002 - 11:33 #2
Køb et Palit Daytona kort i stedet - du kan få en model Geforce 4ti4200 med 128 MB DDR RAM
Avatar billede asmodeus Nybegynder
06. august 2002 - 11:34 #3
til 1300 kr - det er baseret på Asus chipset - og funker perfekt!
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
06. august 2002 - 11:41 #4
det eneste dårlige jeg har hørt om MSI's geforce4 kort er at køleren skulle være blandt de mere højlydte
(jeg kan desværre ikke huske hvor jeg læste det)
Avatar billede Kim Rosgaard Praktikant
06. august 2002 - 11:42 #5
En ting forstår jeg ikke helt. Se lige specs. her:

GRAFIKPROCESSOR: nVidia GeForce4 Ti-4200
CORE CLOCK: 330 Mhz.
RAM: 128 MB DDRRAM
RAM CLOCK: 550 Mhz
RAMDAC: 2x350 Mhz
MAX OPLØSNING: 2048x1536 Pixels
MONITOR UDGANG: 1 Standard analog monitor udgang, 1 Digital DVI monitor udgang
EXTRA UDGANGE: 1 S-VHS TV-Out
EXTRA INDGANGE: Ingen

GRAFIKPROCESSOR: nVidia GeForce4 Ti-4400
CORE CLOCK: 285Mhz.
RAM: 128 MB DDRRAM (128 bit)
RAM CLOCK: Mhz
RAMDAC: Mhz
MAX OPLØSNING: 2048x1536 Pixels
MONITOR UDGANG: 1 Standard analog monitor udgang, 1 Digital DVI monitor udgang
EXTRA UDGANGE: 1 S-VHS TV-Out
EXTRA INDGANGE: 1 S-VHS Video-IN

Hvorfor er Core clock 330 mhz på 4200'eren men kun 285 mhz på 4400'eren?? Og hvilken praktisk betydning har det for performance?
Avatar billede Kim Rosgaard Praktikant
06. august 2002 - 11:45 #6
asmodeus: overbevis mig lige om at jeg skal købe et Palit Daytona frem for et MSI. Gerne en test af kortet.

Rune: det står der også i testen at køleren ikke er blandt de mest støjsvage.
Avatar billede intel4004 Novice
06. august 2002 - 11:52 #7
asmodeus> Baseret på ASUS chipsæt...tror du ikke du mener nvidia??

Jeg har selv et Palit Daytona TI4200 med 128MB og jeg er endnu ikke stødt på nogle problemer, har haft kortet en 3 uger nu.

Intel4004
Avatar billede Kim Rosgaard Praktikant
06. august 2002 - 11:54 #8
intel4004: det lyder godt at du ikke har haft nogen problemer med det kort, men kan du give mig en altsoverskydende grund til ikke at vælge MSI? (her tænker jeg ikke på prisen men på ydelsen)
Avatar billede intel4004 Novice
06. august 2002 - 12:05 #9
Nej...jeg har ingen erfaring med MSI, men jeg mener at de laver nogle gode bundkort.

MSI, er det ikke MicroStar Inc. ??

Intel4004
Avatar billede Kim Rosgaard Praktikant
06. august 2002 - 12:12 #10
intel4004: jo, MSI er Microstar.
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
06. august 2002 - 12:39 #11
det må være en fejl det med core clock hastigheden.
den bør selvfølgelig være højest for 4400'eren.

hvor har du de specs fra ?
Avatar billede Kim Rosgaard Praktikant
06. august 2002 - 12:46 #12
specs er herfra:
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=340331
og
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=340322

prøvede iøvrigt at kigge på nogen andre forhandelere af samme kort og de er ikke helt enige i hastighederne. et sted så jeg at ramdac var på 444 mhz istedet for 350 mhz.
På msi's hjemmeside kunne jeg ikke lige finde hastighedsspecs.
Avatar billede md_craig Nybegynder
06. august 2002 - 13:34 #13
kamazo >>> det passer sådanset ikke det der med at TI 4200 er ligesågodt som TI 4400 eller TI 4600... der er en forskæl bl.a. Clock frekvens... og jeg skulle mene at jeg har set flere tests hvor TI 4600 langt overgår TI 4200... så det har du ikke ret i... MEN, der kan være tale om at det ikke kan betale sig at ofre de 2000,- ekstra det koster for en TI 4600 i forhold til en TI 2200... hvis det er med det som grundlag så vil jeg langt hen af vejen give dig ret...
Avatar billede asmodeus Nybegynder
06. august 2002 - 13:50 #14
Hmm, selvfølgelig er det Nvidia chipset - print, RAM osv er fra ASUS. Mht beviser i form af tests, så er jeg ikke stødt på nogen på nettet (selv om det måske findes). Grunden til at jeg ved det er ASUS det bygger på er, at jeg har en kammerat der arbejder i en IT-hardware virksomhed. Han har hørt fra deres teknikere, at de gennem målinger og tests på kortet er kommet frem til at det er ASUS stuff hele vejen igennem. For en god ordens skyld må jeg lige sige, at jeg ikke selv har kortet - så hvordan det virker i virkeligheden, det ved j ik!

mvh/
Asmodeus
Avatar billede 2re Nybegynder
06. august 2002 - 16:54 #15
Jeg har et MSI 4400, et rigtig godt kort. Mener ikke det er en god ide at spare her og købe et 4200, hvis du har råd til 4400.
Der er en gennem gang af hvad de forskellige kort kan i UT 2003 her, http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1647&p=1  Her er det tydeligt at det godt kan betale sig at købe et 4400. Du kan klokke det til at yde som et 4600, der sidder også andre og hurtigere ram på. Der er dog kommet specielle versioner af 4200 med hurtigere ram.
Her er en anden test af bla MSI 4400  http://www.tomshardware.com/graphic/02q2/020522/index.html
Avatar billede Kim Rosgaard Praktikant
12. august 2002 - 14:47 #16
Jeg fik mest ud af 2re's svar, så derfor flest point til ham.
Tak for hjælpen :)