Avatar billede tlauri Nybegynder
29. august 2000 - 13:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Latex: Litteraturliste i indholdsfortegnelse

Jeg kan ikke få Latex til at vise placeringen af min litteraturliste. Jeg har benyttet følgende:

\\documentclass[a4paper, 12pt] {article}
\\usepackage[latin1]{inputenc}
\\usepackage[danish]{babel}
\\usepackage{tabularx}

\\begin{document}
% ================== Front matter ====================
\\title{Projekt}
\\author{TheAuthor}
\\pagenumbering{roman}
\\maketitle

\\newpage
\\tableofcontents
\\newpage
\\listoftables
\\newpage
\\listoffigures
\\newpage

% ================== Body of the document ===========

\\pagenumbering{arabic}

\\include{Projekt}

% =================== Appendices ====================
\\appendix

\\nocite{*}
\\bibliographystyle{alpha}
\\bibliography{../litteratur}

\\newpage
\\section{Appendix goes here}

\\end{document}

Det burde vel virke, men jeg mangler sikkert et eller andet (jeg har godt humør).
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. august 2000 - 23:22 #1
Det er sandelig rart at se at der er nogen, der bruger LaTeX. Jeg havde samme problem
som dig, og jeg lavede et hack. Det var før LaTeX2e, som du naturligvis bruger, og det
jeg gjorde var at ændre i en af .sty-filerne, således at \\begin{thebiography} skrev en linie
til bibliografi-filen vha. \\addtocontents{toc}{....etellerandet...}

Men se om jeg kan finde filerne! De ligger på en gammel \'puter, der ikke fungerer lige
nu. Du kan nok ikke gøre det i hovedfilen, lige før \\bibliography, for så passer sidetallet ikke.

Desværre ikke nogen løsning ...

Avatar billede tlauri Nybegynder
03. oktober 2000 - 10:20 #2
Der var vist ingen hjælp at hente. Lukker ...
Avatar billede andreas_popp Nybegynder
25. februar 2002 - 21:56 #3
Du kan skrive linien "\addcontentsline{toc}{chapter}{Litteraturliste}" lige før linien hvor du beder den om litteraturlisten i din preample. Det virker i hvert fald for mig.

Andreas