Avatar billede hsh Nybegynder
29. august 2000 - 12:09 Der er 8 kommentarer

errorcode 6, når der pinges?

Maskinen er på netværk med netkort, jeg kan ikke komme på nettet, browseren siger \"serveren kan ikke findes\" når jeg pinger fra selve maskinen \"unable to initialize windows sockets interface errorcode 6\" er det så netkortet eller netstik eller driver fejl?. Når jeg pinger fra en anden maskinen er der dataflow, så det kan ikke være Hubben. Jeg har prøvet at installere både windows og exploren uden held.
Avatar billede sjensen Nybegynder
29. august 2000 - 14:23 #1
Det lyder som selve netkortet, men jeg skal lige have præsiseret:

\"Maskinen er på netværk med netkort\" betyder det at maskinen fungerer i et lokalnetværk som en arbejdsplads og at det virker fint nok ?

Næste spm. er hvordan forbinder den sig til internettet. Gennem netværket og en router (eller et shared modem) eller benytter den sit eget modem ?

Hvis maskinen ellers fungerer fint nok i et netværk, og bruger sit eget modem (ikke shared med andre) til internetforbindelse, ligger problemet formentligt i TCP/IP protokollen / opkaldskort (hvis det er W95/98) eller netværks \"bindinger\" hvis det er NT eller W2K.

Avatar billede hsh Nybegynder
29. august 2000 - 14:52 #2
Det er lidt snørklet, ikke lokal (internt) netværk, stand alone med netkort og netstik (modular/tlf) via Hub og Router ud til internettet over fælles server med hver sin TCP/IP. Det er 3comkort og NT server. Når jeg pinger IP på en af de andre maskiner er der gennemstrøm på den adr. Håber at det er forståeligt.
Avatar billede sjensen Nybegynder
29. august 2000 - 15:16 #3
Ok, forudsat din arbplads også er NT så check følgende:

Under netværk, Protokoller, egenskaber for TCP/IP:

På fanebladet IP_Adresser skal gateway være TCP/IP nr. på routeren og

på fanebladet DNS, skal tcp/ip nummer på internetprovideren fremgå af feltet: DNS Søgerækkefølge.

Hvis ikke dette er i orden så ret det til og prøv igen.

Avatar billede hsh Nybegynder
29. august 2000 - 15:34 #4
Jeg har ikke adgang til NT internet serveren (fysisk) og min maskine er win 95 og det hele passer DNS, GATEWAY, SUBNET osv.Jeg har tjekket hele netværksopsætningen.
Avatar billede sjensen Nybegynder
29. august 2000 - 15:40 #5
Ok, hvis det er 95, så check lige configurationen i netværk.

Hvis du har flere linier med

TCP/IP -> xxxxxx

hvor xxxxx f.eks er navnet på dit netkort så skal du fjerne alle de andre linier (med TCP/IP ->) og kun beholde den med dit netkort.

Jeg tror problemerne skyldes at maskinen deler TCP/IP mellem f.eks. dit netkort og et \"opkaldskort\".
Avatar billede hsh Nybegynder
29. august 2000 - 15:45 #6
Jeg har tjekket netværksopsætningen og der er kun en linie, jeg har prøvet det du siger engang før så det problem kender jeg, kan det ikke være selve netstikket der er i udu eller ville den så heller ikke kunne pinges fra de andre maskiner? p.s. jeg skal snart gå så jeg venter lige på et svar mere kan vi så fortsætte i morgen?
Avatar billede goulduck Nybegynder
29. august 2000 - 16:26 #7
Kan du pinge dig selv? (127.0.0.1)
Avatar billede hsh Nybegynder
30. august 2000 - 09:00 #8
ja!