Avatar billede dadane Novice
29. august 2000 - 10:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

HP9110i (32/8/4x) vil kun brænde musik i 2x (men data i 8x)

Er der nogen der har en ide til hvorfor min HP9110i (Medion MD9364) kun vil skrive musik i 2x? Det gælder både hvis det er komprimeret og ikke komprimeret. Det gælder endda også hvis jeg har lavet en fuld ISO fil den blot skal \'hælde\' over på skiven.

Jeg bruger den Nero 5.0 som fulgte med brænderen.

Den har som nævnt ingen problemer med data cd\'er - som den gladeligt skriver i 8x. RW kan den (i datamode) også skrive i 4x.

Når jeg forsøger at skrive en musik CD skriver programmet at den skriver i 8x - men det gør den tydeligvist ikke :-(

/DaDane
Avatar billede powell Nybegynder
29. august 2000 - 10:48 #1
Der kom adskillige opdateringer til Nero 5 og de kom inden for meget kort tid (ca. en måned kom der to eller tre opdateringer), så det kan godt være at det er brænderværktøjet der er galt med.

Så måske kan en opdatering af programmet gøre underværker?
Avatar billede powell Nybegynder
29. august 2000 - 10:50 #2
Den nyeste heder Nero 5.0.1.8. Jeg ved dog ikke hvor du kan få den...
Avatar billede grunken Nybegynder
29. august 2000 - 10:53 #3
prøv at hente en opdateret version på http://www.ahead.de

-grunken
Avatar billede electricvoodoo Nybegynder
29. august 2000 - 14:27 #4
Prøv at bruge EasyCd creator 4.01, Så går du ind på Adaptec\'s hp, Og downloader en driver dewr giver adgang til hurtigere brænding fra skive til skive...
Avatar billede dadane Novice
29. august 2000 - 20:39 #5
Jeg har prøvet med forskellige udgaver af 5.0 (5.0.0.3 dk og 5.0.1.3).
Det virker med 5.0.0.3dk hos andre mod samme CD brænder.

Firmware skulle være 1.5 - hvad jeg synes er mærkelig da HP\'s nyeste er 1.0c - Noget tyder på at Medion har deres egen ;-(

Under alle omstændigheder så er det testet med samme firmware og samme udgave af Nero
Avatar billede dadane Novice
01. september 2000 - 10:31 #6
Medion har lovet at bytte drevet - så vi må håbe det er et hardware problem :-)