Avatar billede mhbp Nybegynder
04. august 2002 - 21:51 Der er 6 kommentarer

Netværk og internet

Hej Jeg har fået et netkabel over til naboen, som har TDC internet, og han har et ældre hub. det virker fint på en computer, men instalere jeg et nyt nætværkskort i en anden computer ja så virker det ikke, jeg har også haft et switch på. der virker det ene netværkskort også kun, de er ens, og de virker bække, jeg kan godt se den anden maskine men den vil ikke på nettet.
Avatar billede oz2kas Nybegynder
04. august 2002 - 22:01 #1
tdc internet har som standard 2 dynamiske iper, disse bliver låst i en vis tid på mac-adressen for netkortet.
Avatar billede kokain Nybegynder
04. august 2002 - 22:04 #2
luk det ene spørgmål
Avatar billede mhbp Nybegynder
04. august 2002 - 22:30 #3
ok det vil sige at jeg skal få min nabo til at bestille 3 ip adr..
Avatar billede oz2kas Nybegynder
04. august 2002 - 22:44 #4
4 for at være præcis. man bestiller 2 af gangen.
ellers skal du slukke den maskine med det netkort du ikke bruger, lade den være slukket i min. 1 time og så starte den anden (du kan kun have 2 mac-adresser registreret.
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2002 - 14:46 #5
køb dog en router
Avatar billede oz2kas Nybegynder
06. august 2002 - 11:51 #6
hallow?