Avatar billede andersboth Nybegynder
29. august 2000 - 02:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fejlmeddelelser i Dos, som ruller ud af skærmen.

Kære Alle.

Hvad gør man hvis der sker en fejl, og fejlmeddelelsen er så lang at man ikke kan læse det første.

Jeg tænker altså på sådan en ting alla Dos-komandoen more.

Tak hvis nogen kan svare.

Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. august 2000 - 08:10 #1
Jeg ville bruge et værktøj som f.eks. BlueJ der viser fejlmeddelelser i
et scrolbart vindue. Det er gratis.
Avatar billede hjespersen Nybegynder
29. august 2000 - 09:09 #2
Såfremt du bruger Win9x kan du prøve følgende : Du kan klikke på dos-ikonet i øverste venstre hjørne og vælge properties.
Her kan du vælge \"screen\" og sætte \"initial size\" til \"50 lines\".
Måske er det nok til at vise din fejlmeddelelse.
Avatar billede andersboth Nybegynder
29. august 2000 - 10:48 #3
Man må gerne stadig komme med gode ideer her. Da ingen af tingende rigtig er optimale.

Det må da kunne lade sig gøre. Kan man ikke opsætte JDK til at outputte til en fil, istedet for til skærmen ??. Så ville problemet jo være løst.

A.

Avatar billede bearhugx Nybegynder
31. august 2000 - 18:11 #4
Personligt bruger jeg Kawa (fra Tek-tools), der ligesom BlueJ sender outputtet til et scrollbart vindue..  Det har et meget dejligt interface, uden at være langsomt og kluntet, som f.eks JBuilder...

Ellers vil jeg foreslå følgende kommando
java \"dit program\" > output.txt
- så kan du læse output i filen output.txt

/Søren
Avatar billede andersboth Nybegynder
01. september 2000 - 02:12 #5
Det er jo svaret. A
Avatar billede andersboth Nybegynder
06. september 2000 - 12:28 #6
Det er jo ikke helt svaret aligevel, omend det kan være en hjælp. Error-stream kommer stadig i Dos-vinduet. Det er kun out-stream som kommer i output.txt.

Kan man ikke også få error-stream til at komme i en fil.

Kommentarer er stadig velkomne. Jeg skal nok også selv svare hvis jeg en dag finder ud af det.

A.