Avatar billede suzuki Nybegynder
04. august 2002 - 14:23 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Min ADSL forbindelse går ned.

Jeg har lige fået ADSL, og det virker, men efter ca. 15-30 minutter er jeg ikke længere forbundet. Mit modems 3 lamper lyser som de skal,
mit netkorts lampe lyser som den skal, og den eneste måde at komme på igen er at genstarte maskinen. Så er jeg på igen, og efter et stykke tid går forbindelsen ned igen. Er der nogen der ved hvorfor?
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
04. august 2002 - 14:26 #1
Prøv at ringe til TDC jeg tror de kan hjælpe dig bedre, fordi det kan være en fejl på din linje
Avatar billede suzuki Nybegynder
04. august 2002 - 14:27 #2
Jeg har installeret Tiny Personal Firewall og nogengange spørger den om jeg vil tillade at en eller anden pakke bliver sendt til en teledanmark site, hvilket jeg svarer nej til. Jeg håber ikke det har noget med det at gøre.
Avatar billede suzuki Nybegynder
04. august 2002 - 14:35 #3
okay men de har ikke åbent idag søndag.
Avatar billede emingos Nybegynder
04. august 2002 - 14:37 #4
prøv at fjerne din firewall og se om det stadig disconnecter dig.. det lyder som det meget mugligt kan være den
Avatar billede onkelkusse Nybegynder
04. august 2002 - 15:54 #5
Hvilket styresytem bruger du?
Avatar billede suzuki Nybegynder
04. august 2002 - 20:59 #6
Jeg bruger windows 98. Jeg vil prøve at fjerne min firewall efter jeg har snakket med TDC.
Avatar billede xyborx Nybegynder
08. august 2002 - 23:07 #7
Jeg tror det er firewallen. Så vidt jeg ved, bliver der sendt nogle "keep alive" pakker, som fortæller TDC's central at du stadig er på. Hvis du spærrer for de pakker, tror centralen at du er gået offline, og lukker forbindelsen.
Avatar billede mr.fun Nybegynder
29. oktober 2002 - 18:08 #8
xyborx har ret, der er tale om DHCP Pakker, hvis du afviser dem vil du midste forbindelsen og vil kun kunne komme på ved at forny den igen. det er simpelt hen fordi du afviser de pakker du midster forbindelsen. alle dhcp pakker kommer på port 67 og 68 dvs hvis der kommer nogle pakke på de porte skal du bare lade dem gå igennem. og foresten TDc hotline har åbnt om søndagen. fra 10 til 16.
Avatar billede mr.fun Nybegynder
29. oktober 2002 - 18:08 #9
det oven over var et svar
Avatar billede xyborx Nybegynder
29. oktober 2002 - 18:17 #10
Jeg tænkte nu mere på noget jeg har læst i Cisco (på skolen) omkring Point to Point Protocol. Der er en masse sikkerhedsforanstaltninger bygget ind i. Bla. keep alive pakkerne som fortæller centralen at du stadig er på, og at der ikke er nogen der har klippet kablerne.
(Laver lige et svar, hvis du beslutter dig for at give mig point :)
Avatar billede suzuki Nybegynder
29. oktober 2002 - 18:27 #11
Jeg havde lige glemt det her spørgsmål, men det kører nu efter jeg har fortalt firewallen den skal acceptere alle request fra teledanmark. Så det må være keep alive pakker. Tak for hjælpen
Avatar billede mr.fun Nybegynder
29. oktober 2002 - 18:28 #12
det er DHCP pakkerne det er tale om men det er ok
Avatar billede xyborx Nybegynder
29. oktober 2002 - 18:29 #13
Det er bare i orden. Tak for point :)
Avatar billede xyborx Nybegynder
29. oktober 2002 - 18:29 #14
mr.fun> Hvis du synes, kan vi godt dele pointene ;)
Avatar billede mr.fun Nybegynder
29. oktober 2002 - 18:35 #15
nej det er lige meget, bare han er kommet på nettet.