Avatar billede ccosit Nybegynder
03. august 2002 - 19:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

konfigurering af speedstream 2601

jeg har en speedstream 2601 router fra tdc. Der er 3 pc'ere + routeren der er tilsluttet en 10/100mbit hub. Jeg vil gerne have konfigureret min router sådan så jeg kan køre ftp-server og den slags, men hvordan????
Avatar billede nicidem Nybegynder
03. august 2002 - 20:09 #1
Du går bare ind på http://192.168.1.1
Under advanceret konfiguration > Prædefinerede
NAPT Servere
kan du sætte flueben i FTP og skrive din ip ind!
Avatar billede e.p. Nybegynder
03. august 2002 - 20:09 #2
via http://www.dsl-faq.dk/default.asp sætter du musen over netexpress (øverst), hvorefter du får adgang til adskillige hjælpesider.
Dette site benytter sig af Efficient Speedstream routerens indbyggede webinterface. De forms du finder på underliggende sider poster blot de nødvendige values til routerens CGI script som derefter gemmer NAT entries.
Du kan åbne for mail-server, FTP-Server, ICQ, DirectX spil, Napster, Edonkey, Direct Connect, counter-strike server m.m.

Scriptet vil ikke fungere såfremt routeren er passwordbeskyttet og du ikke har adgang.
Avatar billede nicidem Nybegynder
03. august 2002 - 20:11 #3
den ip du skal indtaste er den du får ved at kør > ipconfig
og det virker, for sådan gør jeg selv ;)
Avatar billede nicidem Nybegynder
03. august 2002 - 20:12 #4
start > Kør > "cmd /k ipconfig" (uden "") , sådan skulle du gøre! og så er det den ip der står ud for IP Adresse!