Avatar billede fifi Nybegynder
03. august 2002 - 19:32 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Liteon brænder 12x10x32

Jeg har en den ovennævnte brænder og har lige et par spørgsmål :

1) Når jeg kigger i indstillinger>system>enheder>cdrom>driver kan jeg se at den bruger microsoft driver fra 5-5-1999. Kigger man under fanenbladet generelt, er enhedstypen cd-rom og producent er ukendt
2) jeg har flash'et brænder fra producentens hjemme side (men var lidt usikker på hvilken model og fil jeg skulle bruge da der var 3 forskellige 12x10x32 filer

Men for at gøre en lang historiekort ønsker jeg bare at min brænder bliver installeret rigtig og godkendt af win98 -da mit brænderprog easy cdcreator kan se brænderen

iøvrigt står der i min manual at liteon brænderen kan bruges op til win2000 men kan jeg så ikke installere winxp?

Håber i kan hjælpe
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. august 2002 - 19:49 #1
Det kan nok lade sig gøre at få brænderen til at køre under WinXP, men Easy Cd skal nok opgraderes, eller også kan man bruge den brænder der findes default i WinXP.

Win98 er jo ældre end Liteon, nok derfor den ikke sætter navn på den.
Avatar billede foldager Novice
03. august 2002 - 20:20 #2
Jeg har haft en 12X10X32 LiteOn der fungerede fint under XP med Easy CD creator. Det kræver (som retaxes skriver) at EasyCD opdateres.

http://www.roxio.com/en/support/roxio_support/software_updates.jhtml

Jeg håber at du har version 5, for ældre versioner lader sig desværre ikke sådan lige opdatere....
Avatar billede fifi Nybegynder
03. august 2002 - 21:02 #3
nu er den opdateret og virker også, men jeg brændehastigheden er sat til 8x hvor ændre jeg det henne- den skulle jo gerne være 12x !!!!

Men ellers virker det
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. august 2002 - 21:10 #4
det må kunne ændres i opsætningen
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. august 2002 - 21:11 #5
er det en engelsk eller dansk version.
Se under funktions eller funktions
Avatar billede fifi Nybegynder
03. august 2002 - 21:24 #6
har fundet det med brændehastigheden....

>foldager> kan man ikke slå burn proof funktionen til, ligesom i neroburning ?
Avatar billede fifi Nybegynder
03. august 2002 - 21:25 #7
point afgivet
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. august 2002 - 21:40 #8
takker for pointene!
Avatar billede foldager Novice
03. august 2002 - 23:30 #9
Tak for point!
mht. burn proof så kan man godt slå det til, faktisk tror jeg at det er slået til som standard. Jeg har desværre ikke programmet installeret i øjeblikket, og jeg kan ikke huske præcis hvor det gøres.
Jeg mener det er i den sidste dialogboks lige før brændingen sættes igang...
Søg evt. i programmets hjælpefil under Burn Proof eller Just Link.
Avatar billede foldager Novice
05. august 2002 - 10:00 #10
Burn proof hedder "bufferunderrun prevention" i Easycd og aktiveres med et flueben i ovennævnte dialogboks. Kært barn har mange navne.