Avatar billede jsmith Nybegynder
03. august 2002 - 19:10 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Bad Username i mIRC

Hejsa !

Jeg har lidt af et problem... For når jeg prøver at logge på QuakeNet, får jeg følgende besked(er) fra serveren:

--------------------------------------------------------

[19:02] *** Connecting to irc.quakenet.eu.org (6668)
-
[19:02] -irc.quakenet.eu.org- *** Looking up your hostname
-
[19:02] -irc.quakenet.eu.org- *** Found your hostname, cached
-
[19:02] -irc.quakenet.eu.org- *** Checking Ident
-
[19:03] -irc.quakenet.eu.org- *** No ident response
-
[19:03] PING? PONG!
-
Your username is invalid.
Connect with your real username, in lowercase.
If your mail address were foo@bar.com, your username would be foo.
-
[19:03] Closing Link: Da_Monk by barrysworld3.uk.quakenet.org (USER: Bad username)
-
[19:03] *** Disconnected

--------------------------------------------------------

Og jeg har virkelig ingen anelse om hvad der går galt, jeg har samme indstillinger som inden jeg formaterede for et par dage siden (der virkede det)!

Og mit username/nickname er "Da_Monk"...

Er der nogen der kan hjælpe mig med det her lidt for irriterende problem eller ved hvordan jeg præcist løser det?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
03. august 2002 - 19:16 #1
måske har de ændret noget ved serveren..

den siger:
Connect with your real username, in lowercase.

lowercase = små bogstaver.. ("da_monk")

du kan måske lave det om til "Da_Monk" når du er på serveren.

/theSurfer.
Avatar billede initializing Nybegynder
03. august 2002 - 19:24 #2
Hvis ikke det som 'thesurfer' ahr skrevet så connect til en anden QuakeNet server...

-Martin
Avatar billede jsmith Nybegynder
03. august 2002 - 19:38 #3
Nej ingen af delene virker!
Avatar billede hologram Nybegynder
03. august 2002 - 19:39 #4
Det er din ident der er "ugyldig".
Mener mIRC bruger det foran @ i den emailadresse man angiver.

Hvis du kører identd skal du ind i oplysningerne for det og fjerne mystiske tegn som f.eks. ^[] etc.
Avatar billede jsmith Nybegynder
03. august 2002 - 19:42 #5
Connect > IdentD > UserID = Da_Monk

Der er ikke noget underligt tegn derinde, men rigtigt at det har problemer med IdentD!! Jeg ved sgu ikke lige hvad der er galt!
Avatar billede hologram Nybegynder
03. august 2002 - 19:56 #6
Prøv at fjerne underscore i din ident... man ved aldrig
Avatar billede jsmith Nybegynder
03. august 2002 - 20:05 #7
Det virker sgu heller ikke... Den bliver ved med det der Ident D no response!!
Avatar billede hologram Nybegynder
03. august 2002 - 20:05 #8
Så slå identd fra?
Avatar billede jsmith Nybegynder
03. august 2002 - 20:16 #9
Nope det virker sgu heller ikke!
Avatar billede jsmith Nybegynder
03. august 2002 - 21:02 #10
Mærkeligt... Jeg prøvede at connecte til Qnet med min Mozilla IRC chatter, den sagde også ingen IdentD, men den loggede på alligevel!!!
Avatar billede razor Nybegynder
04. august 2002 - 22:05 #11
Jeg mener du skal bruge den email du har registreret mIRC med.
Avatar billede jsmith Nybegynder
05. august 2002 - 14:06 #12
Du burde give det som dit svar Razor for det var det der skulle til, ellers får du ingen point ;) - Tak for hjælpen!!!

PS: Håber du kommer videre nu hvor du er færdig med din STX på Sorø!
Avatar billede razor Nybegynder
05. august 2002 - 15:10 #13
Det var så lidt :)