Avatar billede cydone Nybegynder
28. august 2000 - 16:31 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

AMD Thunderbird Vs Pentium III

Jeg står og skal købe en computer, og sidder lidt i et dillema. Jeg har hørt en del negativt omkring AMD\'s K7 Athlon og Thunder Bird. Men den er ca 1000 kr billigere end Pentium III.

Hvis der er nogen der har erfaring med dem, er jeg meget interesseret i at høre hvad i har at sige for og imod.

Regner med at bestille idag, så hurtige svar vil blive værdsat.

MVH Cydone
Avatar billede denboj Nybegynder
28. august 2000 - 16:44 #1
hmm - jeg har haft en athlon de sidste par månder og jeg har kun positivt at sige - den kører suverent :-)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
28. august 2000 - 16:46 #2
Tag et småkig rundt på de andre spørgsmål omkring selvsamme emne. Pick a T-bird. Du fortryder det ikke.
Avatar billede timo Nybegynder
28. august 2000 - 16:46 #3
Hej Cydone

Prøv at kigge på Tomshardware, der er en gennemgang af Thunderbird og PIII.

Der er også udførlige test af bundkort, både til PIII og AMD

Jeg ar selv en Athlon og ud fra min egen vurdering er AMD det bedste køb man kan lave.

www.Tomshardware.com

MVH

Timo
Avatar billede driis Nybegynder
28. august 2000 - 16:58 #4
Jeg har også hørt \'slemme\' ting om Athlon; blandt andet at de har det med at blive ustabile, og at de har problemer sammen med GeForce kort. Er der nogen der definitivt kan afvise rygtet? Og hvad med Duron?
Avatar billede goulduck Nybegynder
28. august 2000 - 17:05 #5
Som Intel fan, kan jeg kun sige Køb INTEL!!!

hehe ... ok, det var måske ikke så konstruktivt! :O)
Avatar billede denboj Nybegynder
28. august 2000 - 17:18 #6
driis // jeg har både athlon og geeforce - jeg kan selvfølgelig ikke afvise at der kan være problemmer - jeg har bare ikke oplevet nogle
Avatar billede xtom2 Nybegynder
28. august 2000 - 17:39 #7
driis // de problemer der er skyldes ikke selve CPU\'en men AMD chipsettet på bundkortet.
Avatar billede denboj Nybegynder
28. august 2000 - 18:17 #8
xtom - på hvilke bundkort opstår problemet - jeg har et gigabyte-71xe 751/756 chipset og har ikke haft nogle problemmer
Avatar billede briankl Nybegynder
28. august 2000 - 18:24 #9
Jeg har selv fornylig købt en AMD T-Bird 800, samt et ASUS A7V-A motherboard.
Med en enkelt undtagelse, så har jeg ingen problemer overhovedet haft.
Undtagelsen (med løsning) kan du læse om her:

http://www.eksperten.dk/spm/22669

Her står iøvrigt også et link til en anden ting man skal være opmærksom på i.f.m. T-Bird og Win2000.

Jeg har bestemt intet ondt at sige om T-Bird\'en, og bare for at skulle være lidt mere overbevisende, kan jeg sige at jeg indtil fornylig var svoren Intel fan. Men AMD er efter min mening foran nu, for arbejdsstationer.
Avatar billede crashdk Nybegynder
16. januar 2001 - 16:42 #10
Som intel fan kan jeg også kun sige en ting
køb en intel
Avatar billede xtom2 Nybegynder
17. januar 2001 - 02:35 #11
lol