Avatar billede roys Nybegynder
03. august 2002 - 13:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

mangler driver openGL.dll ellers kan vi ikke spille 3D spil.

hvordan får jeg fat i denne driver/fil..........
Avatar billede pentium4 Juniormester
03. august 2002 - 13:45 #1
Har du prøvet de nye drivere? Her er et link, hvor du bare skal vælge hvilken chip det er til i venstre side (Nvidia, ATI, Matrox eller andre)
http://www.tweakup.dk/download/video.htm
Avatar billede roys Nybegynder
03. august 2002 - 14:00 #2
kan ikke finde sis 7018.
Avatar billede pentium4 Juniormester
03. august 2002 - 14:10 #3
Hvad mener du med sis 7018?  Hvad er det for et grafikkort?
Avatar billede roys Nybegynder
03. august 2002 - 14:35 #4
tja når jeg går ind og se hvad det hedder så står der følgende
sis 720 med 8mb ram.
med driver sis300iv.dll
Avatar billede roys Nybegynder
03. august 2002 - 14:35 #5
sis 730 ikke 720...
Avatar billede halifax Nybegynder
03. august 2002 - 15:49 #6
Du kan finde driver til sis 730 til forskellige Windows versioner her
http://www.savagenews.com/drivers/sis/sis730.html

Det lyder som noget OnBoard grafik kort halløj, og med kun 8mb ram er det tvivlsomt om den chip understøtter OpenGL. Og nok derfor er filen openGL.dll heller ikke inkluderet i driveren.

For at spille 3D spil baseret på OpenGL teknologi (Medal of Honer m.fl) bør du have et GeForce eller ATI Radion baseret grafikkort til AGP porten.
Har dit bundkort APG port kan du sætte et sådant i, og disable onboard sis chip'en i BIOS eller via jumper på bundkortet.
Det kræver jo desværre en investering i et andet (og bedre) grafikkort.
Avatar billede roys Nybegynder
03. august 2002 - 17:11 #7
jeg takker for hjælpen ja jeg må jo desvære ud oh invester i nyt grafikkort
men tak.