Avatar billede psp-freak Nybegynder
28. august 2000 - 14:58 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

ASUS TNT2 PCI 32mb ram

Jeg købte for nogle måneder siden et TNT2 grafikkort og blev meget skuffet da jeg fik sat det i og sat dets software op. Det får nemlig ikke spil med 3d-grafik til at køre en skid bedre end uden og det skulle da være et rimelig godt 3d-kort. Håber nogen kan give mig et tip til hvad jeg kan gøre...
Avatar billede goulduck Nybegynder
28. august 2000 - 16:54 #1
Husk at man inden i spillene skal sætte \"rendering\" til at være \"Direct\", \"OpenGL\" eller \"Primary graphics adapter\" ... den skal IKKE stå til software redering.... ;O)
Avatar billede asmodeus Nybegynder
28. august 2000 - 20:20 #2
Hvilken computer har du?
Avatar billede wolf_ Nybegynder
28. august 2000 - 21:09 #3
Er TNT2 kortet ikke et 2D-3D grafik kort og ikke et 3dfx kort, hvilket vel er grunden til at 3D ikke kører bedre !!
Avatar billede asmodeus Nybegynder
28. august 2000 - 21:21 #4
<wolf> har han skrevet noget om 3dfx???
Avatar billede wolf_ Nybegynder
28. august 2000 - 21:51 #5
Nej! Men der er nogle der roder rundt i det med 3D og 3dfx og det kunne jo godt tænkes at det var der problemet ligesom lå !!
Avatar billede asmodeus Nybegynder
28. august 2000 - 22:06 #6
Ikke for at være grov, men jeg fik næsten indtrykket af, det var dig der roddede rundt i standarderne - men jeg er da blevet glædeligt overrasket!

Jeg venter dog stadig på en kommentar fra spørgeren om, hvad hans system består af!?

I såfaldt der er tale om en 5. generations computer, kan jeg godt forstå, hvorfor den ikke arbejder hurtigere end det tidligere gfx-kort - uanset hvad det måtte have været!
Mvh/
Asmodeus
Avatar billede teknik Juniormester
28. august 2000 - 23:28 #7
Du burde se en meget tydelig forskel, med mindre du i forvejen havde et godt 3D kort installeret.
Hvis du før havde fx. TNT1, eller Vodoo2, så er er kun tale om en 20-30% forbedring i Frame rate. Den forbedring er ikke så tydelig i alle spil.

Hvis du kun havde et 2D kort tidligere,  ja så har du driver eller opsætningsproblemer.
Det er den mest sandsynlige løsning.
...en af de mest almindelige er at man har \"glemt\" at man først skal \"tvinge\" maskinen over på standard VGA (det er jo så besværligt...) og så får man et eller andet halvvejs fungerende resultat

Som Asmodemus påpeger, så er det svært at give præcis hjælp, før du beskriver din hardware præcist. Især -foregående grafikkort, CPU og operativsystem.

Kør evt. et testprogram og oplys score med gammelt og nyt grafikkort.

mvh :-)
Teknik

P.S.
Du kører vel ikke tilfældigvis win2000DK. Den har nemlig dybt seriøse problemer med at køre noget som helst i 3D.

Avatar billede psp-freak Nybegynder
29. august 2000 - 09:45 #8
Jeg har en AMD 2-6 3D now! med 450 mhz. Jeg har 196 mb ram og en 10 gb harddisk. Før mit TNT2 havde jeg et voodoo 3 2000 med 16 mb ram. Mit TNT2 er foresten med TV out. Et spil som Soldier of Fortune kører af helvede til medmindre man sætter alle detaljer ned på low, kan det have noget med mit bundkort at gøre?
Avatar billede psp-freak Nybegynder
29. august 2000 - 09:47 #9
Jeg kører med Windows 98
Avatar billede champen Nybegynder
29. august 2000 - 12:47 #10
Har du onboard AGP?
Det kan godt give problemer....
Avatar billede asmodeus Nybegynder
29. august 2000 - 13:45 #11
Af hvilket mærke er dit nye TNT2 kort?
Avatar billede asmodeus Nybegynder
29. august 2000 - 13:46 #12
Har du forresten formateret din computer siden du installerede det nye kort?

Hvorfor skiftede du gfx kort - voodoo 3 er sku da hurtig!!??
Avatar billede goulduck Nybegynder
29. august 2000 - 16:11 #13
Jeg vil lige høre ... har du set efter det jeg foreslog helt i starten?
Avatar billede psp-freak Nybegynder
29. august 2000 - 16:16 #14
Jeg har onboard AGP, hvis det betyder at at mit grafik er indbygget på bundkort...
Avatar billede teknik Juniormester
29. august 2000 - 16:54 #15
Jaah....
TNT2 er faktisk et godt kort, men man kan vist roligt sige, at k6-II\'eren ikke lige er den processor der får det bedste frem i TNT kortene.
Jeg har lavede sammenlignende benchmarks mellem K6-II 500Mhz og PII 333Mhz, med et TNT2 kort installeret for et par måneder siden. -Det var \"Final Reality\", som er ret hård i sin dom, hvis der er svage punkter i systemts performance.
PII\'eren cykler foran, 3,77 i overall score mod k6\'erens 3,08.
...det er 20%ringere på trods af 50% højere CPU frekvens...og så havde K6\'eren endda fået dobbelt så meget ram i....
Alt i alt en uheldig hardwaresammensætning.
Når du bruger voodoo3, så følger k6-II eren nemlig pænt med en intel CPU

Som du kan se her, http://www6.tomshardware.com/graphic/99q1/990312/nvidia-07.html
så har du faktisk (i visse spil) gjort dig selv en bjørnetjeneste ved at skifte grafikkort.
Havde du haft en Intel CPU, så var skiftet fint nok, men som du ser på den her gamle test, så er der faktisk tale om en forringelse på op til 25%, som her i den CPU-tunge Quake2 Cruscher demo.

Surt, men det er fakta.....Jeg ved at Nvidia sidenhen har arbejdet hårdt på at få rettet noget op på denne \"urimelighed\", som jo klart skyldes at deres driver ikke får det bedste frem i en K6\'er.
Desværre er min egne lille test, lavet med friske drivere omkring maj i år, så jeg tror ikke at forbedringen med nyeste drivere er mere end max 5% i forhold til skemaet fra Tom\'s

Min anbefaling...Check lige den test på tom\'s grundigt igennem.

- Min konklusion er, du er bedre tjent med at få dit gamle grafikkort tilbage.
Ellers skal du ud og hitte en anden CPU/bundkort løsning, hvis du vil se et TNT2 kort, når det dur til noget.