Avatar billede skjoldby Nybegynder
28. august 2000 - 09:37 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Skabelon i Word 2000

Hejsa
Jeg har siddet lidt og leget med noget word skabelon. Jeg skal bruge noget hælp til hvordan man oprettet et felt der gør, at når man klikker på en tekst, vælger den alt teksten automatisk.
Det er nok de færreste der forstår hvad jeg mener med det, derfor har jeg lagt et eksempel ud her: http://www.skjoldet.dk/word/ som kan downloades.
Når man klikker på de små felter bliver teksten automatisk valgt og man kan overskrive den.

Er der en der kan hjælpe med det?
Jeg har IKKE brug for at vide at det gøres ved en macro. Jeg har brug for en step by step løsning.

Skjoldet
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2000 - 12:05 #1
Du kan da heller ikke lave en macro uden du bruger step by step, ellers virker den da ikke <;o). Jeg kikker lige på udfordringen.
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2000 - 12:07 #2
Tja det er ikke muligt, at få fat i dit eksempel. Siden vil ikke vises. Kunne du ikke maile eksemplet til mig kharder@it.dk .
Avatar billede skjoldby Nybegynder
28. august 2000 - 13:06 #3
Sitet var lige nede i et kort øjeblik. - Har dog mailet den til dig.
Avatar billede goulduck Nybegynder
28. august 2000 - 16:25 #4
Well, du kunne jo også lave nogen felter, som word automatisk spørger efter når du åbner dokumentet ..

Indsæt -> Felt -> Brevfletning -> Fill-In
Avatar billede skjoldby Nybegynder
28. august 2000 - 17:00 #5
Okay. Goulduck du har meget vel løst et af mine andre problemer. Jeg ved ikke om det er optimalt til denne men jeg vil lige afprøve det.
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2000 - 02:09 #6
Tja jeg kan ikke få det til at virke goulduck. Du kan ikke kopiere den tekst. Det nægter word. Jeg var inde på samme tankegang.
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2000 - 02:09 #7
Kikker på det igen i løbet af idag.
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2000 - 10:06 #8
Jeg kan p.t. kun se en løsning med en makro som kan markere en given tekst i et tekstflet, hvis man ikke vil skrive en vejledene tekst CTRL +A for at markere.

Avatar billede goulduck Nybegynder
29. august 2000 - 15:57 #9
kharder> Hvordan kan du ikke få det til at virke? Og hvad er det for noget tekst du vil kopiere?
Avatar billede skjoldby Nybegynder
29. august 2000 - 16:00 #10
OK. men hvordan laver man så den macro. Jeg aner intet om macroer så hvis I kunne uddybe det lidt ville det være rart...
Avatar billede goulduck Nybegynder
29. august 2000 - 16:51 #11
Ehhh, ja... Jeg er faktisk først lige begyndt at programmere makroer ..  Ved ikke lige hvordan man skulle lave sådan noget tekst. Kharder?
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2000 - 17:19 #12
Det er heller ikke noget jeg har lavet ret meget med. Finder jeg løsningen som skal jeg en løsning, skal jeg nok vende tilbage. Jeg arbejder fortsat på opgaven, når der er en ledig stund til det.
Avatar billede trigger Nybegynder
06. september 2000 - 18:41 #13
Jeg forstår altså ikke hvad der skal ske og downloade kan jeg heller ikke. Øhh kunne du sende dokumentet til mig. trigger_one@forum.dk
Avatar billede teknik Juniormester
06. september 2000 - 18:55 #14
Hej Skjoldby:

Du skal have vist værktøjslinien formular (den går jeg ud fra du har fremme)

Så skal du indsætte et tekstfelt (den knap med ab...)

Så skal du højreklikke på tekstfeltet, og vælge egenskaber.

Så skal du indtast en standardtekst, og klikke ok.

Derefter skal du sige \"gem som\", og huske at vælge
filtypen dokumentskabelon (.dot)
når du så åbner din skabelon ligesom du åbner et normalt dokument, så kan du blot klikke på din \"standardtekst\" og den bliver markeret...klar til overskrivning.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede teknik Juniormester
06. september 2000 - 18:56 #15
P.S. Jeg kunne godt downloade dit eksempel....det hjalp godt på forståelsen.
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2000 - 00:55 #16
Det er spørgsmålet om at få placeret dato i øverste venstre hjørne, så word bruger den som arkiveringsnavn. Skal skives som f.eks. d.d. 20000907. Dette skal automatisk ændre sig næste dag o.s.v. Det kniber blot lidt. Jeg havde fået det til at virke , men så snart der kommer mere ind på siden, så går der ged i det.
Avatar billede skjoldby Nybegynder
12. september 2000 - 00:26 #17
Undskyld jeg ikke har svaret men jeg har faktisk ikke fået mail om at der var nyt. Jeg skulle bare ind og forklare hvor dumme i alle samme var (incl. mig selv) *GG* - men så fik jeg afprøvet teknik\'s svar og det virker jo.

Jeg var nemlig kommet frem til følgende: man kan jo bare kopierer feltet fra skabelonen hen i sit nye dokument. Så kommer macroen også med. DOHHH...

Nå men teknik\'s svar virker også efter min hensigt så du får point.