Avatar billede lonely Nybegynder
01. august 2002 - 23:57 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

2 spg!

Hej jeg har 2 spg

1. Jeg har min tabel fil hvor jeg gerne vil tilføje status som en række også skal jeg have den som standeard til at hedde Bruger hvor jeg kan rette den i db'en

tabellen:

CREATE TABLE community (
  id int(11) NOT NULL auto_increment,
  navn tinytext NOT NULL,
  password tinytext NOT NULL,
  email tinytext NOT NULL,
  alder tinytext NOT NULL,
  hjemmeside tinytext NOT NULL,
  PRIMARY KEY  (id)
) TYPE=MyISAM;

2. Hvordan kan jeg gøre sådan at alle som har en status som er admin kan se noget som andre ikke kan se! fx som at i ret profil kan en admin bruger se et input som hedder status hvor ens bruger status er i hvor andre (normale) ikke kan se den! sender gerne mit script hvis det er til nødte!

Mvh Lonely

Ps. sig lige hvis i syntes det er for lidt point (ændre det kun hvis der er flere som mener det!
Avatar billede tipsen Nybegynder
02. august 2002 - 00:11 #1
Har selv brugt følgende til at lave et login-system med forskellige rettighedsniveauer - dsv. afhængig af de rettigheder man har, varierer de sider man har adgang ti logså!

http://www.devshed.com/Server_Side/PHP/TimeIsMoney/TimeIsMoney1/print

Det laves på bitniveau og er effektivt og meget lidt pladskrævende!
Avatar billede lonely Nybegynder
02. august 2002 - 00:15 #2
hmm muligt du kan gi mig noget kode istedet for dette da det er noget mærkeligt noget at læse kl 00 syntes jeg!
Avatar billede fbb Nybegynder
02. august 2002 - 00:16 #3
Jeg bruger dette i min kode til at vise status, hvis du har et felt i din mysql, der hedder status og 1 er alm bruger og 2 er Coadmin og 3 er admin så kan du bruge denne:
<? if ($row[status] == 1){
echo "Normal";

elseif ($row[status] == 2){
echo "CoAdmin";

elseif ($row[status] == 3){
echo "Admin";

else {
echo "lamer";
} ?>

Håber du kanb bruge det.
Avatar billede fbb Nybegynder
02. august 2002 - 00:19 #4
og din mysql:
CREATE TABLE community (
  id int(11) NOT NULL auto_increment,
  navn tinytext NOT NULL,
  password tinytext NOT NULL,
  status int(1) NOT NULL,
  email tinytext NOT NULL,
  alder tinytext NOT NULL,
  hjemmeside tinytext NOT NULL,
  PRIMARY KEY  (id)
) TYPE=MyISAM;
Avatar billede lonely Nybegynder
02. august 2002 - 00:19 #5
er det muligt i så lige kan klare det med tabellen for ellers for jeg aldrig lavet det! :)
Avatar billede lonely Nybegynder
02. august 2002 - 00:19 #6
starter brugerne så med at have status 1?
Avatar billede lonely Nybegynder
02. august 2002 - 00:38 #7
lukker jeg fik en anden til at hjælpe mig!
Avatar billede tipsen Nybegynder
02. august 2002 - 09:17 #8
lonely: Min kode vil bare være det samme som du kan læse i linket - så hvis det var "mærkeligt" at læse i går, kan du jo prøve i dag i stedet :-)