Avatar billede wegge Nybegynder
01. august 2002 - 01:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

bootdisk til ibm x21

Er der nogen der kan hjælpe mig med en bootdisk til en ibm x21 - det skal fungere så jeg via en bootdisk kan komme i forbindelse med min windows xp maskine... Så jeg derigennem kan installere styreprogram, programmer mv.
linket til netkortet er
http://www.pc.ibm.com/qtechinfo/MIGR-4K4PWT.html?lang=en_US&page=brand&brand
=IBM+ThinkPad%7CThinkPad+X21%7C2662&family=IBM+ThinkPad%7CThinkPad+X21&machi
neType=IBM+ThinkPad%7CThinkPad+X21%7C2662&doctype=Downloadable+files&subtype
=All&up=unknownuser

Håber der er nogen der kan hjælpe da jeg ikke er nogen doshaj....
post@klog.dk
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. august 2002 - 12:43 #1
Et uddrag af den side du selv henviser til, siger at dos ikke er supporteret:

*This release supports the following systems:
- ThinkPad A20m, A20p
- ThinkPad A21e,A21m, A21p
- ThinkPad A22e, A22m, A22p
- ThinkPad A30, A30p
- ThinkPad T20, T21, T22, T23
- ThinkPad X20, X21, X22 (*3)
- ThinkPad TransNote (*2)
- ThinkPad i Series 1620 (*1)
- ThinkPad i Series 1800 (*1)

NOTE:
*1: Japanese models only (Windows Me, 2000 and XP support only).
*2: ThinkPad TransNote supports Windows 98 SE/Me/2000/XP only.
*3: DOS is not supported.
- The Modem drivers are available in a separate package.
Avatar billede wegge Nybegynder
07. august 2002 - 21:05 #2
Ja det står der der, men i tekstfilen lige under står der...
IBM ThinkPad                                              July 1, 2002
Ethernet Driver for IBM 10/100 Ethernet Mini PCI Adapter
with 56K Modem(3Com) for DOS, Windows 95/98/Me/NT 4.0/2000/XP
(3Com Ethernet Driver for DOS, Windows 95/98/Me/NT 4.0/2000/XP)
--
Når den bliver pakket ud ligger den også i :
C:\DRIVERS\WIN\ETHERNET\landisk4\NDIS2
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. august 2002 - 22:08 #3
Så synes jeg du skulle prøve at følge vejledningen her:
http://www.nu2.nu/bootdisk/network/

Jeg har aldrig prøvet at lave en TCP/IP dos bootdisk før, men det tog ca. ½ time at lave en til et realtek netkort, ved at følge vejledningen slavisk. (har lavet masser til ipx/spx)
Den driver, jeg tror kommer tættest på din er:
3Com EL556 driver 10/100 V.90 Mini-PCI Combo Card Jan, 22 2001
men prøv selv at se listen igennem.
Avatar billede wegge Nybegynder
07. august 2002 - 22:41 #4
det vil jeg prøve - jeg takker og lukker hermed spørgsmålet
tonnybrandt - skriv et 'svar' så du kan få dine point :-)
john
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. august 2002 - 22:51 #5
Jamen her er svaret.
jeg lavede en bommert idag, og det var derfor jeg var nødt til at lave bootdisken, men det var altså rimeligt nemt. Får du problemer, så skriv blot videre i dette spørgsmål. Du skal ikke oprette et nyt spørgsmål.
Avatar billede wegge Nybegynder
07. august 2002 - 22:53 #6
takker - jeg har i mellemtiden fået et intel kort - og det ser ud til at det er det første på listen - så det skal nok gå - tak
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. august 2002 - 22:55 #7
Takker for point. :-)