Avatar billede wanky Nybegynder
06. juli 1999 - 13:04 Der er 7 kommentarer

Properties skal vises når filen gemmes.

Jeg har lavet check af
Tools/Options/General/prompt for worksheet proerties.

Når jeg vil gemme en fil dannet på basis af min egen template vises properties ikke. Hvorfor?
Avatar billede jbc Nybegynder
06. juli 1999 - 13:55 #1
Kunne du ikke prøve at uddybe lidt??
Avatar billede wanky Nybegynder
06. juli 1999 - 14:08 #2
1  Anvend en template du selv har lavet.
2  Inddater i filen.
3  Tryk Save og vælg filnavn.
4  Udfyld properties oplysninger.
5  Save ved OK.

Properties skemaet (file/properties) skulle gerne selv komme frem under ovennævnte pkt 4. Men det gør det ikke.
Avatar billede mckelly Nybegynder
26. august 1999 - 08:42 #3
Excel kommer ikke og spørger om properties når man vælger save - kun når man vælger save as...

Du kan jo vælge at fjerne save fra menuen på din template således at man kun kan vælge save as...
Avatar billede wanky Nybegynder
26. august 1999 - 14:16 #4
Jeg er enig i at der normalt kun spørges om properties ved
- ny fil, eller
- ved save as.

Problemet er "blot" det, at der ikke spørges overhovedet.
Avatar billede mckelly Nybegynder
26. august 1999 - 16:19 #5
Du har ret - det spørges overhovedet ikke når man har brugt templates, heller ikke når man bruger de templates, som følger med Excel.

Du er nok nødt til at lave din egen save-makro.
Avatar billede wanky Nybegynder
27. august 1999 - 09:10 #6
Ja!
Men, jeg vil også lige prøve at høre direkte hos Microsoft, om de kender til problemet.
Avatar billede jlc Nybegynder
05. april 2000 - 22:23 #7
Hmm.. jeg har lige prøvet i Excel 97.

Først startede jeg Excel, slog spørg om projektmappe egenskabet TIL. Så lavede jeg en skabelon, hvor jeg mente det var slået til og gemte skabelonen. For at starte på en 'frisk' skabelon lukkede jeg også excel.
Da jeg så åbnede min skabelon, var der ikke længere hak i Projekt...egen...
Så jeg åbnede Excel igen på en tom skabelon (normal) og slå egenskaben til igen - lukkede Excel og tog nu min skabelon fra før ind igen - nu var der hak i egenskaben, og når jeg valgte gem, spurgte den om projekt... egen..

håber det også virker hos dig.. jeg har SR2 til Off97 installeret.