Avatar billede a-tot Nybegynder
30. juli 2002 - 23:50 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Pas på !!! Så er der nok virus igen.

Hej Alle
Jeg har i løbet af i dag modtaget et utal af mails med en vedhæftet fil så som:
lovers.scr fra freescreensaver<checkfriends@rishtha.org>
og
goldfish.doc.pif fra bla. bubbi<bubbi@petersen.mail.dk>

Jeg kan kun advare mod at åbne disse !!!!!

a-tot
Avatar billede ztyxx Nybegynder
30. juli 2002 - 23:55 #1
takker for informationen, og må det så også være en reminder om at få opdateret sit antivirus program
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2002 - 23:56 #2
Takker :)
Jeg opdaterer med det samme!
Avatar billede hien Nybegynder
31. juli 2002 - 00:03 #3
jeg opdater også nu :)
Avatar billede megabad Nybegynder
31. juli 2002 - 00:07 #4
me to ;-)
Avatar billede a-tot Nybegynder
31. juli 2002 - 00:07 #5
Ja så kom den næste !!
loveshore.scr From: info<info@dengamlekro.dk>

Jeg har nu 21 stk. sendt fra tilfældige personer, så der er gang i den nu.

a-tot
Avatar billede hien Nybegynder
31. juli 2002 - 00:08 #6
*G*
Avatar billede prodic Mester
31. juli 2002 - 00:10 #7
http://www.mcafee.com/anti-virus/viruses/yaha/

http://vil.nai.com/vil/content/v_99528.htm

Det er den frygtede sjover - den er opdaget d. 15/6/2002, så jeres programmer burde være opdateret.
Avatar billede prodic Mester
31. juli 2002 - 00:11 #8
Avatar billede a-tot Nybegynder
31. juli 2002 - 00:12 #9
Nå den er sej!!!!
http://housecall.antivirus.com/housecall/start_corp.asp bliver disablet og pandavirus ser den ikke !!!!

a-tot
Avatar billede a-tot Nybegynder
31. juli 2002 - 00:58 #10
prodic >Ja det ser ud til at du har ret, men noget tyder på at den ikke er blevet aktiveret, for den ses ikke af div. antivirus programmer.
Skal lige sige at alle mails ligger på en MS Exchange server. Jer er i gang med at teste den for at være helt sikker. Men det tager meget lang tid.

Testet PC'er med W32.Yaha Removal Tool fra symatec, men den fandt ingen. Se log. W32.Yaha.E@mm/W32.Yaha.F@mm has not been found on your computer.

a-tot
Avatar billede goulduck Nybegynder
31. juli 2002 - 07:01 #11
I skriver alle sammen at i opdatere jeres AV program ... gør det ikke det selv? :)
(Ikke for at reklamere for nogen eller noget - men det plejer de da ;)
Avatar billede perhaps Nybegynder
31. juli 2002 - 07:28 #12
goulduck> Der er rigtig mange som bruger Antivir, og som du ved gør den det ikke selv, så på mærkerne alle jer som bruger Antivir m.fl.
Avatar billede a-tot Nybegynder
31. juli 2002 - 09:15 #13
Nå det ser ud til at stormen har lagt sig. Har ikke modtagen nogen siden kl. ca. 01:30 i nat.

Alle filer med virus er pt. slettet. De var alle på ca 40KB.
Der ligger dog en kopi på serveren under "\imcdata\in\Archive" i tekst format, disse ses ikke af antivirus programmerne !!! Man undres ?

Er der nogle med forstand på MS Exchange Server, som kan sige om disse filer udgør en fare eller ej.

En anden ting, er man 100% sikker på at alle sendte mails er noteret i log filen, samt at der opbevares en kopi i "\imcdata\out\Archive" eller kan Exchange serveren blive snydt, af virus programmet. Så deres aktivitet ikke føres i log filen ????

a-tot