Avatar billede missing Nybegynder
27. august 2000 - 00:01 Der er 16 kommentarer og
6 løsninger

ASP bog

Hey ASP-hajer...

Jeg skal (muligvis) snart til at bruge en del tid på at lære ASP, eller i hvert fald finde ud af om jeg kan finde ud af det.
Så var det jo at jeg lige ville høre om det var nogle her som ville af med deres ASP-bøger, gerne så nye som muligt selvfølgelig, til en rimelig billig penge, plus evt. nogle Eksperten-point ...

Jeg har bla. hørt om titler som; ASP in a Nutshell, Professional ASP 2.0, ASP for Dummies etc..., men hvis der er nogle som kan sammenligne nogle ASP-bøger for mig samtidig, vil der også falde nogle point af der...

Det kan være i vil vide lidt om min forudsætninger for programmering ? - HTML, lidt CSS, lidt JavaScript.

Hvis i vil sælge mig en bog, vil jeg selvfølgelig gerne have så mange som mulige oplysninger om den her med det samme, så det er nemmere for mig at bestemme.....

På forhånd tak ?

/*WebBerg*/
Avatar billede hojben Novice
27. august 2000 - 00:05 #1
ASP -Active Server Pages af Christoph Wille og Christian Koller.. Forlag = IDG (på dansk)
Avatar billede bacardil Nybegynder
27. august 2000 - 00:07 #2
Avatar billede tue Nybegynder
27. august 2000 - 00:09 #3
Hvis jeg var dig, ville jeg ikke købe nogle bøger !

Hent nogle koder her:
http://www.netcoders.dk
http://www.activeserverpages.dk

... analysere dem, og så lære du hen af vejen asp !

Sådan lærte jeg asp :o)

Men hvis du vil have en bog, så har IDG lige udgivet et hæfte om asp,
og det skulle vist nok hver fint at starte med !
Avatar billede tue Nybegynder
27. august 2000 - 00:11 #4
Avatar billede bacardil Nybegynder
27. august 2000 - 00:14 #5
Hmmm mit skulle være svar :o(

Nå men se oxo www.asp.dk *hehe*
Avatar billede missing Nybegynder
27. august 2000 - 00:23 #6
wow, hurtige svar ;o) .....

hojben>>>wolla, min fætter !!! (dem som kender Mujaffa ved hvad jeg taler om). Muligvis et bud, men jeg kan jo ikke så nemt bedømme om jeg kan bruge den...ved jo li\'som ikke så meget om den *s*

tue>>>godt link du gav i anden omgang, nu kan jeg jo se at hojben\'s bud var godt ! *s*

bacardil>>>jo, jeg ville også gerne kunne nøjes med at læse tutorials, men er blevet overbevist af en potentiel arbejdsgiver at det er bedst at blive guidet frem af en bog, så ...

men ingen endnu der vil sælge mig en bog :-(
(det er åbenbart heller ikke fordi de er så dyre (undtagen de tykke engelske af slagsen))
Avatar billede bacardil Nybegynder
27. august 2000 - 00:26 #7
Vil gerne sælge dig en bog.. hvilken en af dem? Koster ca. 300 ;0)
Avatar billede tue Nybegynder
27. august 2000 - 00:30 #8
Bogen fra idg forlaget:
ASP - Active Server Pages

... koster kun 299 kr.
Avatar billede missing Nybegynder
27. august 2000 - 00:30 #9
okay bacardil, godt set ! den koster 299,- så det er jo fedt ! (ja, jeg ved godt du prøvede at være sjov)

Hvem var det der sagde at Eksperten skulle være seriøs ?
Avatar billede bacardil Nybegynder
27. august 2000 - 00:33 #10
Missing> Den er seriøs, men det er jo ikke boghandel.. hvorfor smutter du ikke ned på det lokale Biblo i Farum og prøver?
Avatar billede bacardil Nybegynder
27. august 2000 - 00:37 #11
Missing> Hvorfor bruger du ikke det link jeg gav dig.. der kan du læse et kapitel af hver bog.. (eller mange af dem) også se hvilken af dem der passer bedst til dig.. og du helst vil købe.. det kan jo spare dig for penge i sidste ende..
Avatar billede cocolumbo Nybegynder
27. august 2000 - 12:07 #12
Jeg er selv igang med den bog hojben beskrev i starten. Den er utrolig god, og en ganske glimrende investering.

Jeg startede også selv med at tygge mig igennem koder fra netcoders, men det kan slet ikke sammenlignes med den gennemføring man får af den bog.

Desuden er det ikke en god idé at låne den på biblioteket, da det er en fordel at have den som referencebog senere.

Just my 2 cents
Avatar billede vandhunden Nybegynder
27. august 2000 - 12:26 #13
Jeg ville klart købe Active Server Pages for Dummies 2nd Edition. Selv om den er på engelsk er den skrevet så ethvert barn vil kunne forstå den. Den tager fat helt fra begyndelsen og du lærer hurtigt selv de mere avancerede teknikker.
--> tue, jeg mener det er en god ide at have en bog. Hvis man kun kigger på kode kan det være meget svært at få en grundlæggende forståelse af hvad asp er og hvilke egenskaber hver enkelt kommando har og i hvilke forbndelser den kan bruges.

Hvis du vil lære at udvikle asp selvstændigt, køb en bog (eller gør som mig, lån den et par måneder på biblioteket)...
Avatar billede foley Nybegynder
27. august 2000 - 15:58 #14
Et godt bud på en bog er:
ASP in 21 days !
Den er godt nok på engelsk, men hvis du læser de første 5 kapitler, så kan du faktisk ASP
Avatar billede missing Nybegynder
27. august 2000 - 18:44 #15
10 til hojben >>> fordi han var hurtigst, og kom med et reelt bud.

10 til tue >>> fordi du kom med det gode link til den bog hojben talte om, men ikke fordi du henviste mig til tutorials. Det er måske én måde at lære på, men jeg spurgte om en bog ... (+ det cocolumbo sagde)

1 til bacardil >>> jeg kunne jo ikke så godt bruge noget af det (useriøse) du sagde... - men du var jo med på spørgsmålet *s*

70 til cocolumbo og vandhunden >>> fordi i egentlig kom med gode svar, selvom i dog ikke ville sælge mig en bog :(

39 til foley >>> relevant svar, men ikke så mange argumenter (og så skulle pointantallet jo også gerne give 200 *s*)

håber at i er tilfredse med fordelingen...

/*WebBerg*/
Avatar billede bacardil Nybegynder
27. august 2000 - 23:29 #16
Missing> Useriøse? At låne den på biblo?
Eller at du skulle se den liste hvor du kunne llæse et kapitel og se hvilken du syntes bedst om?

jaja.. bliv lige voksen...
Avatar billede missing Nybegynder
28. august 2000 - 00:03 #17
tusind tak fordi du er forstående på icq overfor at jeg siger at jeg snakker med en 16-årig pige som truer med at begå selvmord, og jo, du er slettet fra min liste som du bad om...

ang. spørgsmålet, så nej, jeg synes ikke at du svarede på spørgsmålet ligeså passende og konstruktivt som for eksempel \"vandhunden\" og \"cocolumbo\"......

og så kommer du med de \"jokes\" om asp.dk, selvom du godt ved at det er lig med netcoders.dk som tue lige skrev, og den med at du ville sælge mig den bog der for 300 kr når tue lige har givet et link til den side hvor der står at bogen koster 299 kr.

Og hver gang man jeg ser at f.eks. \"bacardil har svaret på dit spørgsmål....\", tænker man \"yes, nogen der har svaret, mon jeg kan få mit svar nu, og så er det dig som er kommet med en af dine \"jokes\"

så undskyld, nej, det synes jeg ikke er sjovt, og at jeg så føler mig presset til at bruge tid på at skrive den her kommentar for at \"forsvare\" mig, samtidig med at den pige er psyko-deprimeret på chatten - nej, det synes jeg heller ikke er sjovt... (selvom jeg forklarede dig hvorfor jeg vrissede ad dig (måske uforskyldt) på icq)
Avatar billede bacardil Nybegynder
28. august 2000 - 00:08 #18
Jo men det er da naturlig for at komme til min icq hvor der bliver spurgt om det er mig..  også sagde jeg Ja..  og hvad skriver du \"Fuck dig\" uden jeg har gjort noget..

HELT naturligt... Selvfølige finder jeg mig ikke i at nogen sider \"FUCK dig\" til mig..

Undskyld, men kan du ikke klare og snakke med hende uden at svine andre til så må du jo lade være ELLERS mister du hurtig nogen der kan hjælpe dig en dag..

Og ja jeg skrev 1 joke med den bog, men ellers var mit svar ligeså godt som eks. hojben, men det er ikke din måde og dele point ud på.

Men og kalde mit første svar for useriøst... Tja.. gider sq ikke hjælpe dig en dag du VIRKELIG er i nød.. og håber ikke du behandler andre på samme måde..
Avatar billede hojben Novice
28. august 2000 - 00:09 #19
Missing >> Helt ærligt..
hvad kan du måske gøre for pigen??? *nada*

At pigen et psyko-deprimeret kan da umuligt gøre dig presset....

299,- / 300,- helt ærligt.. ikke noget at brokke sig over... jeg ville da oxi hellere skrive 300,- end 299,95..

Men nok om denne diskution....

Avatar billede bacardil Nybegynder
28. august 2000 - 00:10 #20
Og hver gang man jeg ser at f.eks. \"bacardil har svaret på dit spørgsmål....\", tænker man \"yes, nogen der har svaret, mon jeg kan få mit svar nu, og så er det dig som er kommet med en af dine \"jokes\"

[SNIP]

Ja naturligvis svare jeg på et spm. der stod tidligere og kan du ikke bruge mine svar, så kan du jo slette den besked hvor jeg er nævnt og vente på der kommer en mail med et andet navn og først kigge på dette spm. der.
Avatar billede bacardil Nybegynder
28. august 2000 - 00:19 #21
Bare lige en sidste kommentar her i natten :o9

Som cocolumbo så klogt sagde, at han havde lånt bogen på biblo i et par måneder.. det sage jeg jo oxo, men det var vel forkert ;o)
Avatar billede andersboth Nybegynder
30. august 2000 - 00:41 #22
En lille kommentat.

De Frederiksbergske biblioteker har mange mange flere bøger end KBH.

A