Avatar billede krumel Nybegynder
30. juli 2002 - 15:13 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

proxy server

okey, nu vil jeg gerne have det sat på plads.

hvad er der med disse proxy servere ?

er de ulovlige, eller ikke ?

hvordan virker de ?

kan nogen evt. anbefales ?

osv
Avatar billede Noone Nybegynder
30. juli 2002 - 15:31 #1
En proxy server er ikke ulovlig, den behandler bare et request på dine vegne.

Altså hvis du spørger om www.eksperten.dk i din browser vil din browser sende dit request vidre til http-proxyen, som så henter siden og sender den til dig...
Avatar billede nicidem Nybegynder
30. juli 2002 - 15:35 #2
Proxyer, er servere som du kan surfe igennem!
din forbindelse vil være sådan når du forbinder til en proxy:

Din computer --> ISP (internet udbyder) --> Proxy Server --> Internet

På den måde kan du surfe anonymt!
Der findes en del programmer, som du kan bruge!

Men jeg benytter www.guardster.com eller silenter.com
Avatar billede nicidem Nybegynder
30. juli 2002 - 15:38 #3
http://www.multiproxy.org/
Her er et program der kan gøre det! Bruger det ikke selv, men har fået det anbefalet af mange!
Avatar billede Noone Nybegynder
30. juli 2002 - 18:33 #4
nicidem > De fleste proxy servere tilføjer en X-Forwarded-from: header der fortæller hvilken IP brugeren rigtigt benytter.
Avatar billede nicidem Nybegynder
30. juli 2002 - 20:36 #5
chanoa: Det har jeg nu aldrig hørt om! Det er jo pointen med proxyer, at man forbliver anonym og at ens IP ikke bliver udgivet...
Avatar billede nicidem Nybegynder
30. juli 2002 - 20:37 #6
Eller ihvertfald de proxy sider og programmer man møder på nettet!
Men hvis det er i lokal netværk, tror jeg gerne at den kommer med!
Avatar billede Noone Nybegynder
30. juli 2002 - 22:39 #7
En normal proxy sender den med.. Proxies som kalder sig anonymizer proxy eller lignende gør normalt ikke.. Men meningnen med en proxy er ikke at være anonym. En webproxys formål er normalt at hente siderne ned til dit eget net, så de loades hurtigere næstegang...
Avatar billede nicidem Nybegynder
30. juli 2002 - 22:54 #8
yep sandt nok! Det med anonym, er kun de sider og programmer jeg snakkede om! Men proxy'er bliver meget brugt på skoler og andre steder hvor de sætter regler for hvad man må og ikke må bruge nettet til! Det giver god sikkerhed...
Avatar billede Noone Nybegynder
31. juli 2002 - 01:33 #9
Hehe.... Sikkerheden på de skoler jeg kender til er helt til grin. De bruger windows 98SE, den kan man ikke sikre meget mod pilfingre. Heller ikke med diverse registry hacks, til at slå forskellige ting fra. En boot disk og et par reg filer, og der er fuld adgang til at ændre ting som proxy server. Så med mindre der er en firewall der kun tillader proxyen at lave forbindelse ud af huset, er den ikke meget værd.
Avatar billede TGER2012 Nybegynder
11. juli 2012 - 20:12 #10
Hej,

En proxy server er ikke ulovlig!, Og jeg anbefaler den proxy