Avatar billede morpheuz Nybegynder
30. juli 2002 - 13:59 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

BIOS

Hvordan sletter jeg min BIOS??? og skal jeg tage forbehold for noget, her tænker jeg på geninstallering af samme...
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2002 - 14:01 #1
Øhh, slette din BIOS?
Hvis du gør det, så virker dit bundkort ik' mere
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2002 - 14:02 #2
Men hvis du vil ligge en ny bios ind, plejer man kunne hente et program til det, sammen med den nye bios
Avatar billede tdamgaard Nybegynder
30. juli 2002 - 14:03 #3
Hvorfor vil du slette din BIOS?

Hvis det er et nyere motherboard, så har det helt sikkert en flash ROM/BIOS.

Hvad mærke og model er dit motherboard? Så skal jeg finde den nyeste BIOS til dig.
For det er forskelligt, hvad BIOS firmware der bliver brugt af producenterne.
Avatar billede verden Nybegynder
30. juli 2002 - 14:04 #4
Mener du det ???

Er du sikker på at du ikke bare vil resette BIOS.
Avatar billede tdamgaard Nybegynder
30. juli 2002 - 14:05 #5
Hvis det er fordi du har pillet for meget i BIOS'en, så kan man ofte "Load Default settings".  :-)
Avatar billede morpheuz Nybegynder
30. juli 2002 - 14:10 #6
Jeg har haft en del problemer med min bios efter at jeg insatllerede en opdatering, og vil gerne insatllere den originale bios..men vil være sikker på at der ikke ligger " rester" ...er det nok at flashe den?+
Avatar billede tdamgaard Nybegynder
30. juli 2002 - 14:12 #7
Yep, flash software sletter normalt først chippen.
Så det er bare atflashe med den gamle BIOS.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. juli 2002 - 14:12 #8
Du sletter ikke din BIOS - så kan du jo ikke komme i kontakt mid computer mere.

Hvis du vil geninstallere bios, skal du "overskrive" den gamle.

Hvis du har nogle forkerte indstillinger, er der en "Load Default Settings".

Men slet af hele BIOS er det vist kun virus og uvidende der gør. Så kan du nemlig godt kassere dit motherboard.
Avatar billede tdamgaard Nybegynder
30. juli 2002 - 14:13 #9
Når jeg siger "gamle BIOS", så mener jeg gamle firmware.  :-)
Avatar billede morpheuz Nybegynder
30. juli 2002 - 14:13 #10
lukker...tak for info
Avatar billede tdamgaard Nybegynder
30. juli 2002 - 14:14 #11
Tak for point!  :-)
Giv bare lyd, hvis du løberind i problemer.