Avatar billede jpe Nybegynder
29. juli 2002 - 21:26 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

vpn virker lokalt men ikke over internettet

Jeg kan ikke lige greje om det er routeren der er sat forkert op eller om jeg har sat win 2000 serveren forkert op. Hvis jeg prøver vpn på en lokal maskine vil den godt køre, men routeren (Level One wbr-1400tx(http://www.level-one.net)) er jo lokal så hvis man bare få den rigtigt sat op.
vpn server er win 2000 server (det der er indbygget i win2000 server)
Avatar billede karstenlaursen Nybegynder
29. juli 2002 - 22:22 #1
Du skal konfigurere routeren eller virker din vpn ikke ud på nettet.
Avatar billede jpe Nybegynder
30. juli 2002 - 18:24 #2
ok men hvordan konfigurere jeg routeren når vpnserveren skifter port hele tiden...
Avatar billede jpe Nybegynder
08. august 2002 - 12:32 #3
jeg har sat hak ved : The DMZ PC will receive all "Unknown" connections and data.
Derfor bliver al trafik jeg ikke har oprettet regler for sendt til et ip nummer.
Det er dog ikke optilmalt men... det er bedre end det ikke virker..
Avatar billede zabber Nybegynder
08. august 2002 - 19:10 #4
vpn bruger normalt port 1723
Avatar billede zabber Nybegynder
08. august 2002 - 19:17 #5
Tildel en fast ip adresse til vpnserveren og åben for port 1723
Avatar billede bodin Nybegynder
10. august 2002 - 11:01 #6
Jeg holder med Zabber. Fast IP og open Port 1723
Avatar billede jpe Nybegynder
29. august 2002 - 13:48 #7
jeg kan ikke fa det til at virke men i princippet har i ret så er det ok hvis jeg deler pointsne mellem jer?
Avatar billede karstenlaursen Nybegynder
25. september 2002 - 11:14 #8
ja. jeg takker mange gange...