Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
29. juli 2002 - 10:48 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

disable shutdown når brugere logger på via terminal service

Hvordan (hvis man kan) disables muligheden for at en bruger der logger på via terminale service kan lukke computeren ned?
29. juli 2002 - 11:16 #1
det gøres via policies. i windows admin. du skal via kontrolpanelet til policies og vælge den gruppe eller bruger det gælder. her er så en række valgmuligheder for tilladelser og brgrænsninger .. bl.a "lukke ned"
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
29. juli 2002 - 11:35 #2
hmm hvad så hvis en bruger logger ind på sin pc på arbejde

og via ts derhjemme. hvis jeg så definere at vedkommende ikke må lukke ned, kan vedkommende vel hellere ikke lukke sin computer på arbejde?
Avatar billede _et Praktikant
04. august 2002 - 02:14 #3
Giv brugeren et TS login som ikke kan lukke ned, til at bruge derhjemme.
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
04. august 2002 - 12:04 #4
_et hvad mener du?
Avatar billede quad Nybegynder
13. august 2002 - 09:38 #5
Du kan evt. gøre det, at du opretter en ny ou (organisation unit) som du evt kalder terminal_server. I den melder du så de folk ind som skal have adgang til terminal serveren hjemmefra og derefter sætte du policies (begrænsninger) som kun gælder den ou ... På den måde bliver brugeren kun begrænset når han/hun kommer ind via terminalen.