Avatar billede torbenclausen Nybegynder
27. juli 2002 - 23:51 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

Trojan virus -hjælp

Hej.
Har fået en eller enden trojanvirus på min comp.. har scannet med panda og den skulle hede: Trojan/Sdbo.05.V -kan bare ikke finde en måde at fjerne den på!!! Nogen der kan hjælpe?

Desuden åbner der hele tiden en "ms-dod-promt" som følges af en fejlmeddelse: "C:/moo.reg kan ikke importeres. Der opstod en fejl under (...)" Det hjælper ikke at genstarte... så jeg går ud fra det hænger sammen med virusen.. men hvordan fjerner jeg det???

Håber en kan hjælåe!!!

:: Torben
Avatar billede matanaka Nybegynder
27. juli 2002 - 23:59 #1
har du fået den via mirc
Avatar billede matanaka Nybegynder
27. juli 2002 - 23:59 #2
eller downloadet en moo.dll fil
Avatar billede torbenclausen Nybegynder
28. juli 2002 - 00:02 #3
Øhm... downloadet end ondsindet fil og været dum nok til at åbne den...

den bliver vel fjernet ved at formatere?
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
28. juli 2002 - 00:11 #4
hvordan er virussen kommet på din pc??
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
28. juli 2002 - 00:12 #5
fra hvilken hjemmeside?
Avatar billede torbenclausen Nybegynder
28. juli 2002 - 00:12 #6
Fra kazaa... tror bare jeg formatere....
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
28. juli 2002 - 00:14 #7
det er en god ide at formatere... det hjælper på de fleste viraer..
Avatar billede torbenclausen Nybegynder
28. juli 2002 - 00:17 #8
Er i gang... ´lukker vist bare spg, men tak for hjælpen anyway;) Hvis du/i vil ha de point så svart lige.. ellers lukker jeg det...
Avatar billede codie Nybegynder
28. juli 2002 - 00:31 #9
Så kan jeg sige det igen.. KaZaA er noget lort ! Halvdelen af alle de ting man kan downloade fra andre brugere er virus.. Håber at I snart lærer det..
Avatar billede matanaka Nybegynder
28. juli 2002 - 00:54 #10
det er iorden
Avatar billede NanoQ Nybegynder
28. juli 2002 - 00:57 #11
mit gær er det er denne: http://www.trendmicro.com/vinfo/virusencyclo/default5.asp?VName=BKDR_SDBOT.05

Her finder du også desinficerings vejledningen.

NanoQ
Avatar billede NanoQ Nybegynder
28. juli 2002 - 00:58 #12
og en formatering er OVERKILL... det er der bestemt ingen grund til...
Avatar billede perhaps Nybegynder
28. juli 2002 - 09:56 #13
Giver codie ret i at KaZaa er noget l... Du skulle prøve WinMX. Den er god og indeholder ingen spyware. Jeg tror at de fleste er enige med mig.
Avatar billede perhaps Nybegynder
28. juli 2002 - 09:57 #14
Nå ja. Du skal lige ha' linket: http://www.winmx.com
Avatar billede torbenclausen Nybegynder
03. august 2002 - 23:14 #15
Takker:) Har droppet kazaa...