Avatar billede joker123 Nybegynder
25. august 2000 - 14:48 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

ISDN via 98 pc. Hvilket program

Hvilket program er bedst/billigst til at dele et ISDN modem på netværket? Modemet er koblet til 98 pc\'en, og der bliver den!! Pc\'en der skal bruge modemet har Win2000.

Peter
Avatar billede renis Nybegynder
25. august 2000 - 14:51 #1
Tjek følgende link  -  http://www.eksperten.dk/spm/6505
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
25. august 2000 - 15:15 #2
jeg bruger programmet SyGate fra www.sygate.com og det virker upåklageligt med alt! selv icq og filetransfer! der er stort set intet der skal sættes op i programmet! klientmaskinen skal have en fungerende netværksforbindelse til serveren (den med modemmet) samt at du skal sætte DNS på klientmaskinen til at pege på din servers IP adresse! hvor nemt kan det blive? *S*
Avatar billede maagen Nybegynder
25. august 2000 - 15:18 #3
Mine erfaringer er jeg kommet frem til \"Rideway\".

Det kan hentes på:
http://download.cnet.com/downloads/0-10061-100-1400031.html?tag=st.dl.10001_103_1.lst.td

Hvis du ikke ønsker at betale kan man altid finde et crack...
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
25. august 2000 - 15:58 #4
Rideway er osse et godt program men er svært at sætte op til at hente mail, icq osv! det er SyGate ikke! det virker med det samme uden at ændre en hel masse i icq!
Avatar billede mjl Nybegynder
25. august 2000 - 17:16 #5
Øhh..crack, er det ikke ulovligt?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
25. august 2000 - 17:28 #6
jo, det er det..men det er vel et spørgsmål om moral hvis man bruger en crack og maagen har jo heller ikke sagt noget om hvor man kan finde en crack til programmet! Desuden virker både Rideway og SyGate glimrende i en tidsbestemt periode uden licens så man kan prøve programmerne og se om det er noget der falder i ens smag! ;-)
Avatar billede mjl Nybegynder
25. august 2000 - 17:34 #7
:o)....ok.....go\' week-end!!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
25. august 2000 - 17:53 #8
God fornøjelse med wingate ;-)
Avatar billede mjl Nybegynder
26. august 2000 - 08:45 #9
Lige en lille kommentar:

Jeg har købt en ISDN router, (DIVA LAN ISDN Modem), den virker sådan, at du kan kople flere PC\'er til, der uafhængigt af \"hoved PC\'en\", kan gå på nettet, altså også med slukket hoved-PC. Den er så samtidigt en HUB, der forbinder de forskellige PC\'er til hinanden, og du bruger dit netkort som forbindelse til nettet, og her har du ikke COM-portens begrænsninger i hastighed. Faktisk opnår man download der er hurtigere end normal ISDN.

Håber du forstod denne smøre....!!
Avatar billede mjl Nybegynder
26. august 2000 - 08:47 #10
Du kan forresten opsætte forskellige Email-konti, (på normal vis) på de forskellige PC\'er, de kører altså helt uafhængigt, af hinanden og hoved-PC\'en.