Avatar billede roundhouse Nybegynder
26. juli 2002 - 23:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Video streaming

Mit spørgsmål er kort og godt :

Kan man streame video med codec´en der er indbyggeti MX ?

Jeg har nogle små bidder video ( á ca. 1 min. varighed hver ) som brugerne skal kunne vælge
imellem på min site.

Hvis ja, hvordan indbygger man så i princippet en
hjemmedesignet afspiller på sin site ?

Henvisninger til tutorials modtages gerne.

/Lars
Avatar billede bl4de Nybegynder
27. juli 2002 - 14:13 #1
jeg forstår ikke helt hvad du mener men jeg tror nok at jeg kan hjælp *gG*

Hvis du har et video clip som du vil have ind i flash mx så lav et nyt symbol og gå op i filer og tryk ''import'' og når du så har gjort det så gå op i ''window'' >> ''Libery''  og så trækker du filmen ud i nye symbol som du har lavet. men filmen skal være i frame 2 og der sætter du en action ind der hedder ''stop'' og i frame 1 laver du fx en kanp der hedder ''gå til mit film clip''(eller noget i den stil) og så laver du igen en action der hedder ''stop'' og så gør du sådan at kun knappen er makeret og så laver du en action der hedder ''goto and play'' og der skal der stå frame 2 i frames...

det var vel det ;)
- Bl4de
Avatar billede roundhouse Nybegynder
27. juli 2002 - 22:06 #2
O.K. bl4de det kan godt være, at jeg ikke har forklaret mig godt nok.
Det jeg vil, er sådan set simpelt nok :
Jeg vil gerne kunne vise omtalte filmklip ( som ligger på serveren uafhængigt af swt-filen). Klippene skal altså ikke være "embeded" i
swt-filen, men skal kunne vises ved tryk på en knap i swt-filen.
Klippene skal IKKE gemmes på brugerens harddisk (streaming).
Hvis man gør det på "din måde" så bliver klippet vel embeded i swt-
filen og skal dermed downloades sammen med denne, eller hva´ - ?
/Lars.
Avatar billede brianus Nybegynder
27. juli 2002 - 22:22 #3
Hvorfor vil du ikke embedde den??

Du kan sagtens lave det sådan, at filmen begynder at afspille, før den er færdigdownloadet (er det det, du mener med at streame??)

Du kan se et eksempel her:
www.bluesbrother.dk/kogalskab

/Brian

PS: Hvis det er noget a la "kogalskab" du gerne vil lave, så kan du bare følge bl4de's anvisninger.
Avatar billede roundhouse Nybegynder
27. juli 2002 - 23:00 #4
Oh Dear, Oh Dear. Hot stuff !

Ja, det er vel noget a la kogalskab jeg vil lave.
Jeg kunne også nævne noget a la fimklippene i www.bruglaaget.dk, det skal bare være rent flash som i "kogalskab".
Grunden til, at jeg ikke vil embedde er vel, at i så fald skal hele
filmklippet downloades sammen med "resten" af swt-filen, - eller
er der noget jeg har misforstået ?
Det jeg mener med at streame er ganske rigtigt, at filmen begynder at
spille for den er færdigdownloadet SAMT at den ikke gemmes på brugerens harddisk.
/Lars
Avatar billede brianus Nybegynder
28. juli 2002 - 10:56 #5
Jeg forstår ikke, hvorfor du ikke vil have gemt filen på brugerens harddisk, for så kommer den da hurtigere, hvis de vil se den igen. Nåh, men hvis du vil undgå, at filen gemmes i browserens cache, så følge vejledningerne her og bruge en NO-CACHE i et metatag:
http://www.macromedia.com/support/flash/ts/documents/prevent_caching.htm

Hvis du vil have noget a la www.bruglaaget.dk, så kan du lave videoerne som seperate swf-filer og når brugeren vælger en video, henter du video-swf'en ind i _level1 i din film. Fik du den??

Måden du laver "streaming" på er ved at bygge en preloader, som tjekker, hvornår der er indlæst så meget af filmen, at den kan begynde at afspille i forhold til brugerens modemhastighed.

Der er en tutorial her på, hvordan du bygger en hjemmedesignet afspiller og får det til at virke:

http://www.macromedia.com/desdev/tip/019.html

/Brian