Avatar billede Swift Praktikant
25. august 2000 - 00:50 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Hvordan laver jeg en VideoCD ??

Jeg har et par små .MPG og .AVI film jeg gerne vil have brændt som en VideoCD som jeg så efterfølgende kan afspille på min stationære DVD afspiller (Sony DVP-S725D).

Hvad gør jeg - hvor kan jeg finde en \"manual\".

Sidst jeg prøvede med EasyCD Creator meldte DVD pas...

Jeg går ud fra at man først og fremmest skal have konverteres sine film om til et helt bestemt MPEG format samt en helt bestemt opløsning...??
Avatar billede devia Nybegynder
25. august 2000 - 00:54 #1
Avatar billede devia Nybegynder
25. august 2000 - 00:59 #2
Avatar billede electricvoodoo Nybegynder
25. august 2000 - 02:36 #3
Har du prøvet at downlode en driver til EasyCd Creator der understøtter DVD?
Avatar billede roslev Nybegynder
25. august 2000 - 03:25 #4
Ja, dine MPEG filer skal have et helt bestemt format...
- men allerførst, er du sikker på at din DVD-afspiller kan afspille brændte CD\'er?? Det er faktisk de færreste der kan. Prøv evt. at brænde en musik CD og se om DVD\'en vil afspille den...!
Avatar billede chanfan Nybegynder
25. august 2000 - 08:40 #5
Du benytter et CD brænder program der understøtter VCD, det kan de fleste i dag.
Programmet gør det at det tager dine MPG-filer og skriver nogle indekserings- og headerfiler til, så VCD-playeren kan forstå det.
Men dit problem er sikkert din DVD-afspiller som IKKE kan afspille brændte cd\'er. Nogle Sony DVD\'er kan dog \"snydes\" ved at brænde på ReWritable cd\'er. Prøv det!
Avatar billede powell Nybegynder
25. august 2000 - 09:31 #6
Prøv at se på hjemmesiden:
http://www.vcdheaven.com
Avatar billede Swift Praktikant
25. august 2000 - 21:56 #7
ROSLEV:

Øv øv, og dobbelt øv !!
Det er simpelthen min Sony DVP-S725D der ikke \"fatter\" hjemmebrændte CD\'er !
Den skriver bare \"NO DISC\"

Kan dette løses på en eller anden måde (ud over CD-RW) ??

Sony er vel ligeglad...?
Avatar billede roslev Nybegynder
25. august 2000 - 22:09 #8
Ikke mig bekendt - CD-RW er den eneste mulighed, og det er ikke sikkert at det virker :(
Avatar billede lesser Nybegynder
09. januar 2001 - 14:51 #9
har du prøvet og checke hvilket format dine VCD filer er i? Jeg mener NTSC, Film eller Pal.