Avatar billede onlinespil.tk Nybegynder
25. juli 2002 - 13:52 Der er 22 kommentarer

AMD ?????

Jeg har en amd tbird 1400mhz. Min kom crasher hele tiden, og det er ikke software der gør det. Min processor er ca. 55 grader når min com starter op, hvor varm må den være?????
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2002 - 13:58 #1
Min XP 1800 crasher ved 56 grader. Så du må enten skrue lidt op for core-volt eller finde bedre køling (det sidste er nok bedst)
Avatar billede asmodeus Nybegynder
25. juli 2002 - 14:01 #2
Det kunne måske være noget andet end CPU´en... 55 grader er nemlig ikke særlig meget. Den må være op til små 70 grader, men det er så oxo grænsen for hvad godt er

mvh/
Asmodeus
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2002 - 14:02 #3
Hvad for en køler har du??
For jeg ville anbefale en silent viking
Avatar billede onlinespil.tk Nybegynder
25. juli 2002 - 14:06 #4
55 grader er når den starter op, når jeg spiller bliver den sikkert meget varmere!!
Avatar billede riversen Nybegynder
25. juli 2002 - 14:09 #5
el_barto: hvis din chasher ved 56 grader er der noget galt. Min kan sagtens køre ved 78 og har fået at vide af en såkaldt hardware-specialist, at 85-95 er max...
Avatar billede onlinespil.tk Nybegynder
25. juli 2002 - 14:11 #6
Det er en tbird jeg har, og jeg tror den kommer op på ca. 65 grader inden den crasher.
Avatar billede goatshrine Nybegynder
25. juli 2002 - 14:15 #7
prøv at lede efter fejlen et andet sted.
En CPU må blive ret varm.
det kan være dit gfx kort eller HDs hvis du mener der er et varme problem.

hvilket MOBO har du?
Avatar billede onki Nybegynder
25. juli 2002 - 14:16 #8
Min spand.
800 @ 920MHz
Ligger mellem 35 - 38
Avatar billede Dribble Nybegynder
25. juli 2002 - 14:33 #9
hold nu op.....DIE grænser for AMD TB processore er 95 grader for TB over 1 GHz og 90 grader under 1 GHz

55 grader er en helt normalt temperatur for en TB.

så problemet må ligge et andet sted.

hvordan ved du, at det ikke er dit software der er fejlen ??

hvilket OS har du ???

hvilket bundkort har du ???

osv osv...please kom med alle informationerne, så kan vi måske hjælpe dig.
Avatar billede onki Nybegynder
25. juli 2002 - 14:34 #10
Det kan være, den i bios er sat til at slå fra ved 60 grader.
Avatar billede werd Nybegynder
25. juli 2002 - 16:53 #11
nogle i dette spm aner virkelig ikke hvad de taler om!!!

Min tb1,4 er kun 30c ved startup, og så stiger den efter 5-10 min til 55! - Du kan prøve at installere en program til at måle cpu'ens temperatur med, og så følge det!

Det er rigtigt at en tb må blive 90 før den brænder sammen! - Men den har bestemt ikke godt af det!

Du kan prøve dette program: http://www.almico.com/speedfan405.exe
Avatar billede oz2kas Nybegynder
25. juli 2002 - 20:49 #12
min XP1900+ (1600MHz) ligger og svinger mellem 49 og 52 grader!
Avatar billede mrrius Nybegynder
26. juli 2002 - 02:06 #13
Du skal nok :
1 tjække om du har nyeste bios opgrade...
2 Downloade nyeste 4in1 driver til dit motherboard
3 downloade nyeste grafik drivere
4 downloade nyeste andre drive ( lyd , netkort, osv

tjæk om køllerens temeratur ( ved crash )er uholdbar ( alt over ca 74grader er kriminelt. og det er både garikkorts kølleren og cpu køleren .
prøv at mærke med en finger ( så tæt på cpuén på kølleren som mulig ). hvis du ikke kan holde fingeren der i flere sek til minuter der. så er cpuén nok for varm .

glæm alt om at en cpu må komme op over ca 74 grader .
der er ikke mange transistorer som er glade for at komme over den temp , og en cpu , har flere milioner af slagsen.

tjæk om blæseren på cpuén og grafikkortet kører hurtig nok rundt.

den amd-cpu du har , er den som bliver mest varm , så du må sørge for at det er en ordentlig cpu køller der er på.
sørg samtidig for at der ikke er ledninger (f.eks hardiskledning ) som stopper for luftstrommen.

det kunne tænkes at cpu kølleren sider på , men ikke helt rigtig på.
så kølleren ikke leder varmen rigtig væk.
Avatar billede verbal Nybegynder
27. juli 2002 - 14:51 #14
hehe amd
Avatar billede mrrius Nybegynder
29. juli 2002 - 13:24 #15
Hehe intel!!!
Når intel siger de kører 2ghz , så kører den i realyteten kun 1,5ghz  da intel ikke udnytter 1/4 af klokken.( for ikke at blive for varm )

Desvære har microsoft indtil for nylig ikke ville frigive windows coderne , så der kunne blive lavet ordentlige drivere til andet end intel og microsoft ( microsoft , skulle jo i det mindste sørge for at 1 cpu duede til windows , da folk jo ellers vil tro at windows sucker.

efter en dom i usa , blev microsoft tvunget til ay frigive windows coderne , og efter det , så begybdte de NYE GODE DRIVERE AT DUKKE OP.
Avatar billede kamazo Nybegynder
30. juli 2002 - 14:39 #16
onlinespil.tk: Bær du meget rundt på din PC ? tager til LAN's osv ?

hvis ja ... kan det være dit motherboard der er fucked up ...

næste gang ... så lad vær med at købe AMD ..
Avatar billede mrrius Nybegynder
17. august 2002 - 19:25 #17
selvfølgelig , kan du købe amd , det er da kun et spørgsmål om at finde de rigtige drivere osv , for at få det til at virke ordentlig ...
jeg syntes foresten at kune huske at intel ligefrem havde fejl på deres p3 og p4 cpuér , men det glemmer intel elskere ( dem som ikke er gode nok til at få en amd til at køre ordentlig...)

tilbage til dit oprindelige spørsmål...:
der findes an masser af gode og dårlige cpu kølere. nogle af dem er meget svære at få til at side 100 % rigtig på cpuén , og hvis man tror at den sidder rigtig på , og bare flytter computeren efter man har samlet den , så risikerer man at cpu køleren , ikke sider 100 % rigtig på , så der dannes en luft lomme melem cpu og køler , som gør at varmen ikke briver ledt væk fra cpuén.
køleren vil stadig føles varm , men cpuén vil være varmere og varmere.

husk at bruge køle pasta hver gang , du har skildt din cpu og køler fra hinanden.

en amd cpu som desvæe har nået at få for meget varme , kan få cpu fejl som aldrig vil kunne rettes ( selv om den igen skulle få den rigtige kølning igen ). umidelbart er det ikke sikkert at motherboardet tager skade at en for varm cpu, men da en meget varm cpu , tit ptøver at sluge mere og mere strøm ( som strømmer igennem motherboardet )så er det alligevel en risiko for at den også kan havde taget skade .
hvis din motherboard er sat ordentlig fast i kabinettet , så  skulle der ikke være noget galt i at flytte rundt på din computer , men hvis cpu- køleren ikke sider 100% ordentlig fast ( gælder også for intel ) , så kan alt ske ( undtagen mirakler )( men da intel p4 ikke udnytter hver 4 clock , så klarer den , en løs køler bedre )
Avatar billede kamazo Nybegynder
06. september 2002 - 09:26 #18
jeg har ikke haft et eneste nedbrud med min Intel P 4 endnu og det er 3 måneder siden jeg fik den, AMD er ok, men fordi at i ser nogle tests fra forskellige websites, giver jeg dem ikke ret. prøv Intel P _FØR_ i udtaler jer om noget med at AMD er bedre.
Avatar billede mrrius Nybegynder
14. september 2002 - 18:28 #19
Vi er 4 fyre som nu i lidt over 1 år har kørt amd med win 2000 , uden at have nogle problemer med det.
før det , så kørte vi win98 , hvor vi nok ominstallerede win 98se flere gange om året .  , så for mig at se , så er det ikke spørgsmål om amd er god nok eller ej , det er vel mere et spørgsmål om win 9x er god nok , når det kommer til stykket.
Avatar billede mrrius Nybegynder
16. juli 2004 - 16:00 #20
Hmm , du har nok bare kommet kølecream på chace ramme , på cpuén .
Så den er nok røget.

På nogle bundkort kan du indstille hvor varm cpu , må være , og så vil den skrue ned.

en spillefreak , vil nok ikke acceptere grader over ca 55-60 grader.
at den startet på 55 grader er ihvertfald et tegn på at køleren ikke er god nok.
køb en køler i ren kober med en 21 db blæser.
Avatar billede mrrius Nybegynder
06. september 2005 - 13:26 #21
amd har lært ikke at have cache ram blottet på cpu'en. de nye amd64, har hele cpu'en pakket ind , lige som intel.
Den fejl , som mange lavede når de proppede kølecream på amd xp , så det flød ud på cache ram, kan man ikke lave mere.
Amd 64 bruger ikke lige så mange watt som tilsvarende intel cpu'er , og bliver dermed ikke lige så varme. men begge cpu'er kræver stadig bedre og bedre cpu-kølere. Så lad være med at spar epå cpu køleren
Avatar billede huset Praktikant
06. september 2005 - 13:27 #22
hvorfor kommenterer efter 3 år *LOL*