Avatar billede perhenriksen Nybegynder
24. juli 2002 - 23:28 Der er 2 kommentarer

Boot til dos

Er der nogen der ved hvordan f.eks. Partition Magic booter til "dos" og der udføre visse kommandoer ??

Jeg har brug for en noget ligende funktionalitet i forbindelse med noget auto reload af ghost images.

/Per
Avatar billede halifax Nybegynder
25. juli 2002 - 00:12 #1
Bruger du WIn98?  -  Sæt en diskette i drevet, klik Start - Kør og skriv kommandoen format a: /s
Prøv herefter at boote op på denne diskette og se om ikke den starter op med en DOS prompt a:\>
Hvordan du herefter kommer videre med Ghost ved jeg ikke (kender det ikke) med du skal vel have nogle flere filer kopieret over på disketten til formålet. Fx. skal disketten vel indeholde en autoexec.bat hvori alene er de kommandoer som ghost skal bruge for at starte.
Avatar billede perhenriksen Nybegynder
25. juli 2002 - 00:31 #2
Den er jeg helt med på, men min pointe er at det skal forgå automatisk. Altså ikke noget med en diskette i maskinen.

Hvis du f.eks. anvender pq magic 7 og laver en ændring, så vil du blive bedt om at genstarte, hvorefter maskinen starter i en form for DOS, som udføre ændringerne. Herefter starter din maskine op i Windows igen.

Det er den funktionalitet jeg eftersøger, for så er det rimelig let at få smidt et ghost-images ned på maskinen en gang dagligt, f.eks. om natten.