Avatar billede verbal Nybegynder
24. juli 2002 - 16:19 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

noget hø eller??

Jeg har fået tilbudt en hjemmemaskine af mit arbejde...

så er det bare hvilken en det skal være..
jeg har set på den her http://www.compaq.dk:8577/cds/showpage.asp?nodeid=96423&specifikationer=true&tree=page&action=view&mode=performAction

men hvorfor er der kun en 175W psu i???? og er det noget man skal holde sig væk fra???
Avatar billede smiske Nybegynder
24. juli 2002 - 16:21 #1
Hvis det kun er til at arbejde (tekstbehandling osv) på er den fin nok.....men personligt ville jeg ikke have den.*s*

En 175 PSU levner ikke meget plads til eventuelle opgraderinge, flere harddiske osv.

//Henrik
Avatar billede klodoven Nybegynder
24. juli 2002 - 16:27 #2
Hvis du kan komme til det, så hold dig LANGT væk fra Compaq, IBM, osv. Det er noget skidt hvis du vil opgradere- tro mig....jeg taler af erfaring (er dog gået væk fra dem ;))

Men ja, den er "fin nok" hvis du bare skal lave kontorarbejde.  :)
Avatar billede maped Nybegynder
24. juli 2002 - 16:31 #3
det er noget hø!

spøj til side, så kontor maskine er er den ok, som smiske siger.

men vil du spille bare en lille smule på den, er det noget hø.

fordi:

1. Integrerede højttaler, sammen med et 16bit onboard lydkort. ikke nogen fremragende lyd, men det kan dog lige gå.

2 128 mb ram er ikke meget, compaq = SDRam (Win XP køre bedste med min 256 mb

3 "lille harddisk"

4.grafikkortet, eller mangel på samme. Low Profile AGP. nVidia Vanta 16 MB LP, et rimeligt grafikkort  koster ikke ret meget, så det er næsten at gøre nar af folk, at sætte et så lille et i

5. compaq er ikke nogle jeg, eller andre jeg kender, vil have noget med at gøre.
Avatar billede s.b.a Nybegynder
24. juli 2002 - 16:31 #4
Er Enig med Klodoven :)

Suran
Avatar billede klodoven Nybegynder
24. juli 2002 - 16:34 #5
hehe, SVAR (glemmer det for det meste) :)
Avatar billede verbal Nybegynder
24. juli 2002 - 16:40 #6
Tak skal i have allesammen i er squ hurtige på tasterne ;)

dvs at jeg godt kan bestille 2 af dem "NOT"
Avatar billede klodoven Nybegynder
24. juli 2002 - 16:50 #7
Takker for points!! :)
Avatar billede pentium4 Juniormester
24. juli 2002 - 16:51 #8
Og en P4 1.7Ghz er en af de første P4'er som "kun" har 256kb cache og ikke 512kb som de nyere NorthWood og kan ikke OC lige så meget.
Avatar billede gudmundp Praktikant
24. juli 2002 - 16:57 #9
Personligt ville jeg holde mig langt fra de hjemme pc ordninger især compaq fordi jeg har selv haft en sådan og de maskiner sopm tilbydes til hjemme pc ordninger er noget gammelt bras vi måtte skifte psu en ud med en større og det hjalp men compaq kommer en masse programmer i som man ikke bruger som stjæler en masse resurser som man bare skal have besvær med at slå fra
Avatar billede hottehans Nybegynder
24. juli 2002 - 22:05 #10
KØB ALDRIG EN MÆRKEVARE-PC HVOR TIT SKAL DET SIGES. DET ER ALTSÅ IK LISSOM MED BILER ELLER MUSIKANLÆG! MÆRKEVARE=SKOD! F.EKS. ER DER MANGE AF DEM DER STADIG IKKE HAR NOGEN AGP-PORT, DER ER KUN 2 RAM-SOKLER MED MERE...!
Avatar billede maped Nybegynder
24. juli 2002 - 23:40 #11
takker for points
Avatar billede Dribble Nybegynder
25. juli 2002 - 14:38 #12
jeg sidder med den omtalte maskine ude på arbejdet.....som kontor PC er den fin nok.....men ellers er den noget bras ;)

jeg er selvfølgelig ikke bleg for at stress-testen PC´en da det ikke er min, og den bukker under for næsten hvad som helst, og det er et lille snot kabinet, hvor der ikke er plads til nogen som helst opgradering.