Avatar billede renny Nybegynder
24. august 2000 - 10:08 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

mailserver

Jeg er ved at skal lave en mailserver til et lille webhotel, hvilke software vil være fornuftigt gerne shareware / freeware

helst NT system
Avatar billede bacardil Nybegynder
24. august 2000 - 10:20 #1
hvorfor vælger du ikke Unix?
Avatar billede renny Nybegynder
24. august 2000 - 10:22 #2
jeg har ingen kendskab til unix
Avatar billede sjensen Nybegynder
24. august 2000 - 13:59 #3
Unix er ikke share-/freeware, men Linux er. Hvad med det ?
Avatar billede renny Nybegynder
24. august 2000 - 14:03 #4
Hvis jeg nu vil prøve linux til mailserver hvor meget kræver det så af computeren og er det svært at komme i gang med, jeg kender ikke ret meget til Linux
Avatar billede sjensen Nybegynder
24. august 2000 - 14:10 #5
Du bøver ikke en kæmpe computer, men afhængig af den forventede trafik vil du formentligt få behov for en del ram og en del diskplads. Men en alm. PII 300-500 mhz er fin nok. Du kan endda køre det på mindre.

Vedr. Linux: Tja.. al begyndelse er jo svær, men du har jo masser af hjælp at hente herinde, så hvorfor ikke bare gå igang ?

Det jeg ved om Linux (hvilket ikke er meget) er at det er forholdsvis let at gå til med installationen, f.eks. med Red Hat Linux og dem jeg kender der har installeret Linux siger at der ikke var de store problemer i det. Flere påstod sågar at det var lettere og mindre problemfyldt end at installere NT server. Men det er som sagt kun hvad jeg har hørt. Jeg har ikke prøvet det selv.
Avatar billede renny Nybegynder
24. august 2000 - 14:15 #6
hvor kan jeg downloade den nyeste linux
Avatar billede sjensen Nybegynder
24. august 2000 - 14:22 #7
Der er formentligt mange steder, men her er en:

http://linux.corel.com/download og du kan med fordel se på linux brugergruppens hjemmeside: http://www.sslug.dk
Avatar billede beaviz Nybegynder
24. august 2000 - 15:21 #8
_min_ mening: Corel linux er ikke egnet til servere.

Vælg Slackware eller Debian, der har du meget mere magt end i fx Corel, Redhat u name it.

/Beaviz
Avatar billede renny Nybegynder
24. august 2000 - 15:27 #9
og hvor finder man det, det gør jo ikke noget at den er på dansk
Avatar billede z_master Nybegynder
24. august 2000 - 16:17 #10
Hvis du vil begynde på Linux, så vil jeg foreslå at du går ind på IRC på dal.net og går derefter ind i #linux  De er meget hjælpsommelige, hvis du har nogle problemer, som du vil have ordnet hurtigt.
Avatar billede kds Nybegynder
24. august 2000 - 21:09 #11
Hvis du skal ha\' en mail server til windows vil jeg vælge http://1cis.com 1st Claas Mail Server.
det er freeware med ubegrænset mail adr.

Jeg bruger den selv på min egen win2000 maskine

Nem at sætte op.