Avatar billede coolcoder Nybegynder
24. juli 2002 - 12:57 Der er 55 kommentarer og
1 løsning

er jeg inde på noget rigtigt her?

http://www.gitte1957.subnet.dk/

Måske mangler jeg lidt mere "action" på siden i for af flere seje animationer??
Avatar billede coolcoder Nybegynder
24. juli 2002 - 12:59 #1
HJÆLP MIG DOG!!!
Avatar billede zaknafein Praktikant
24. juli 2002 - 13:00 #2
Det er sku da kanon... Du kunne evt. smide en ekstra blomst ind hist og her. Designet er lige i øjet.... Er du på et stort bureau?  Ja det tror jeg..
Avatar billede ..musse.. Nybegynder
24. juli 2002 - 13:00 #3
ÅHHHHH GUUUUUDDD!!!!!!.. hvor er det grimt. Der skal IKKE være nogen animationer... man kan ikke læse rød skrift på rødlig baggrund...
Avatar billede thyregod Nybegynder
24. juli 2002 - 13:02 #4
Jeg er vild med load tiden - har lige brygget 2 kander kaffe mens jeg ventede på den :-)
Avatar billede coolcoder Nybegynder
24. juli 2002 - 13:02 #5
*snøft* det kan du da ikke mene. Jeg har brugt mange måneder med frontpage for at sætte den pænt op.

Men tak for de søde ord zaknafein - har du en kæreste?
Avatar billede thyregod Nybegynder
24. juli 2002 - 13:03 #6
Jeg foreslår at du tager et kig på http://home4.inet.tele.dk/mic_th/ - brug det endelig som inspiration :-)
Avatar billede zaknafein Praktikant
24. juli 2002 - 13:03 #7
Du skal blive ved. Måske kunne det blive en slags skabelon, explorer bliver født med i en 7.0. Sådan at alle sider vil se sådan her ud..

Fx er den langt overlegen denne side
http://www.pengesiden.webbyen.dk/

Jeg er fuldt ud tilfreds, og må konstantere at JA du er inde på noget.
Avatar billede dr^lotto Nybegynder
24. juli 2002 - 13:04 #8
LOL fontpage...
- prøv lige at loade den... - det tager 1635415641537år jeg nåede i bad inden den var klar...

anyway, prøv at lær noget HTML og kod den selv, fontpage SLAMKODER:...
Avatar billede coolcoder Nybegynder
24. juli 2002 - 13:05 #9
WOW!!!, thyregod. Hvordan har du lavet den? Kan du selv HTML eller sådan noget hardcore noget?
Avatar billede coolcoder Nybegynder
24. juli 2002 - 13:07 #10
dr^lotto >> nåja. Jeg sidder jo også med DOBBELT ISDN, så det går jo lidt hurtigt her.

Ka' du lære mig HTML?? Jeg er på hele aftenen
Avatar billede thyregod Nybegynder
24. juli 2002 - 13:07 #11
Jeg brugte Flere dage i Frontpage 2 engang i 1995 - det var ret coolt, og jeg har ikke arbejdet med andre programmer siden - Er den ikke cool - har overvejet at sende den ind til "Det gyldne @"
Avatar billede e.p. Nybegynder
24. juli 2002 - 13:08 #12
Dine roser, hjerter, og katte skal du have lavet mindre....
Kanterne på disse er så store, så man skulle tro de var lavet på en commodore 64.....
Det vil sikkert også gøre at man ikke får kramper i fingrene inden man er nået til bunden :-)
Avatar billede dr^lotto Nybegynder
24. juli 2002 - 13:09 #13
thyregod-> det har jeg da gjort for ca 123904år siden, hvad skal man bruge sådan noget lort til?
Avatar billede esoulman Nybegynder
24. juli 2002 - 13:10 #14
Det er simpelthen bare klamt. Er du gal, en 7 årig kunne have lavet det en anelse bedre.
Avatar billede smooth Nybegynder
24. juli 2002 - 13:10 #15
AAAAAAAAAAAAAAwwwwww WOW Total cool design er vild med alle dinne gif ani.
  WOW Keep on the good work !!!!!

Eller nej

Synes helt klart du skal starte at løbe rundt på nettet og se hvordan andre har lavet deres hjemmesider. Så skal du smutte ind på www.html.dk og lær at kode i HTML så du ikke skal bruge FrontPage.

Nu kender jeg ikke en side hvor du få. step by step hjælp til design men du kan smutte ind på www.websteps.dk :)

ps. Synes helt klart at du skal lukke dette indlæg og starte fra bunden med din side.

Med venlig hilsen
Smooth
www.websteps.dk
Avatar billede zaknafein Praktikant
24. juli 2002 - 13:10 #16
e.p. -> Det kalder jeg sku saglig kritik... Ret anmelder-agtigt...
Avatar billede coolcoder Nybegynder
24. juli 2002 - 13:11 #17
er de ellers ikke bare vildt nuser, du der roser. Jeg syns. Bli'r så glad. Og derfor lavede jeg dem store - ellers skulle man jo næsten bruge lup

Knus til alle der siger pæne ting :)
Avatar billede yousif Nybegynder
24. juli 2002 - 13:13 #18
*LOOOOOOOOOOOOOL* skal det være en hjemmeside?? Jeg mener at man kan lave noget der er flottere end det der i frontpage...

Et godt råd:
Planlæg design før du går i gang.
Avatar billede ladyhawke Novice
24. juli 2002 - 13:18 #19
Det ville være rart hvis du ikke havde alt indholdet på én side (forsiden) Det er ret træls at scrolle så langt og de fleste vil sikkert opgive inden de nåede så langt.

Mht loade tid: forsøg at gøre alle dine billeder så små som muligt (filstørrelse). Du kan gøre jpg billeder temmelig små, så du ikke overbelaster internetforbindelsen hos dem der ikke har dobbelt ISDN, ADSL eller meget stor tålmodighed :-)
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
24. juli 2002 - 13:24 #20
JA JA JA og atter ja... endelig en side med lidt kontrast i farverne:o)...

Og denne side: http://www.gitte1957.subnet.dk/495988.htm , er helt speciel, da den tager sådan ca. et halvt liv før den er loadet færdig. Juhuuuuu.
Avatar billede coolcoder Nybegynder
24. juli 2002 - 13:24 #21
jamen jeg kan ikke finde ud af at lave links og nye sider. Det var en god ven der lave den først til mig - og den har jeg bare arbejdet videre med
Avatar billede d1pzy Nybegynder
24. juli 2002 - 13:27 #22
Ja hvad ... du har da i det mindste sitet på et fedt domæne!
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
24. juli 2002 - 13:28 #23
hmmmm... er der en koncurrence om hvem der kan sætte flest ani giffer ind på ens side... vandt du?
Avatar billede yousif Nybegynder
24. juli 2002 - 13:29 #24
Er der noget herfra der har prøvet at hente siden med en 56K'er??
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
24. juli 2002 - 13:30 #25
>> yousif , hvis de har, så er deres pc nok cracket...
Avatar billede yousif Nybegynder
24. juli 2002 - 13:33 #26
musicchart.dk>> *lol* ja!

Hvormeget fylder siden?? Jeg mener ikke at man må bruge over 5mb hos subnet..
Avatar billede ladyhawke Novice
24. juli 2002 - 13:35 #27
For at lave en ny side skal du bare tilføje en ny html fil/ny side i front page (fil menuen) og lave et link til den (indsæt hyperlink og vælg den nye side) på din forside. Samtidig ville det være smart at lave navigationsknapper så man altid kan komme tilbage til forsiden. Det kan frontpage også hjælpe dig med...
Avatar billede yousif Nybegynder
24. juli 2002 - 13:36 #28
coolcoder> er det din første hjemmeside??
Avatar billede soerens Nybegynder
24. juli 2002 - 13:47 #29
Hmmmm, du mangler at opfylde MINDST 5-6 stykker af disse gode tips:
http://www.joyzone.dk/soegemaskiner/a20_10_gode_raad.asp

DISCLAIMER: Ja, det var sarkastisk ment! Bare rolig, ved din 4 eller 5 hjemmeside skal du nok få det lært ;-)
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
24. juli 2002 - 13:54 #30
soerens >> , hmmm, vil helt klart overveje de 10 gode råd.
Avatar billede coolcoder Nybegynder
24. juli 2002 - 13:58 #31
tusind millioner gange tak til alle jer med søde hilsener.

Og til der snakker grimt: husk at julemanden kun kommer med gaver til de flinke børn
Avatar billede zaknafein Praktikant
24. juli 2002 - 14:01 #32
Tak til musicchart for at oplyse om denne siden eksistens.
http://www.gitte1957.subnet.dk/495988.htm
DEN er lækker... Jeg kan godt lide det rolige grønne lys det kaster i mit lokale...
Jeg har taget flere notater af dette indlæg med inspiration fra siden, end i de sidste mange år.. Tak.

Nu skal der laves gif-anims for det er sku det det nye og fede kan jeg se.
Avatar billede ladyhawke Novice
24. juli 2002 - 14:28 #33
Det kan godt være julemanden kun kommer til gode børn, men det er ikke særlig pænt at udlove point og så score dem alle sammen selv...

Du har jo fået kommentarer om dit site som du bad om så måske skulle du have delt lidt point ud?
Avatar billede esoulman Nybegynder
24. juli 2002 - 14:32 #34
HØRT! *GG*
Avatar billede ladyhawke Novice
24. juli 2002 - 14:32 #35
BTW en del af rådene undervejs er faktisk meget fornuftige, jeg tror i hvert fald jeg vil kigge lidt på soerens link, den er god at tænke over inden man går igang :-)
Avatar billede yousif Nybegynder
24. juli 2002 - 14:41 #36
>Og til der snakker grimt: husk at julemanden kun kommer med gaver
>til de flinke børn

hmm.. har ikke fået gaver fra julemanden de sidste 3-4 år. Er han syg eller ??
Avatar billede coolcoder Nybegynder
24. juli 2002 - 14:54 #37
hvor er jeg imponeret!!!

Alle dem der tog det her indlæg seriøst, ræk hånden op!!
Avatar billede fjensen Nybegynder
24. juli 2002 - 14:57 #38
store patter
Avatar billede coolcoder Nybegynder
24. juli 2002 - 14:58 #39
...betyder undskyld!!
Avatar billede fjensen Nybegynder
24. juli 2002 - 15:19 #40
der må onaneres
Avatar billede motte Nybegynder
24. juli 2002 - 16:43 #41
Coolcoder det er ikke for at være ond, men det du har lavet holder bare ikke... hvis du kigger forbi http://www.html.dk kan du få en masse gode råd til hvordan man programmerer! Derudover skal du droppe alle de der animationer og prøve at bruge nogle mindre hidsige farver.

Kig evt. forbi min hjemmeside for lidt inspiration af farvevalg m.m.

Håber du kunne bruge det til noget og ellers held og lykke med projektet! :o)

Motte
http://www.crom.dk/varde
Avatar billede motte Nybegynder
24. juli 2002 - 16:44 #42
P.S. Den er ikke færdig, men du kan da få en idé om hvordan man kunne gøre...
Avatar billede soerens Nybegynder
24. juli 2002 - 18:40 #43
motte >> Tror du ikke det er lidt overkill i forhold til det niveau coolcoder er på? Der er jo både JavaScript, external stylesheet og alt muligt på din side...

coolcoder >> Brug Frontpage! Den er næsten lige som Word at bruge (bare langt mere simpel), og med en smule talent og øvelse kan man faktisk lave noget rigtigt, rigtigt flot i den! (...og til alle jer nørder: Ja, man kan SAGTENS også lave noget i FP som kan ses i NS!)

Et andet guld-tip: Brug TABELLER! Det er det man på nettet bruger til at lave layout!

...og så ellers mht. mit tidligere "sarkastiske" link, så er det faktisk også lidt guld værd ;-)
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
24. juli 2002 - 21:12 #44
hmmm... acceptere sit eget spm. har jeg ikke meget respect for, ligemeget hvor latterligt spørgsmålet er. Så kunne du bare have udlovet 0 point fra starten af ... *HRUPH*
Avatar billede foxwell Nybegynder
25. juli 2002 - 11:44 #45
det er mystisk at ingen har lagt mærke til at coolcoder/gitte ikke kan stave på sin hjemmeside, men ingen problemer har med det her på Eksperten... I er simpelthen for åndssvage. Gitte staver halvdelen af alle ord på norsk (eller i hvert fald som en normand ville stave på dansk), hvorimod coolcoder staver ganske fint (alt er vel relativt).

"Jeg har brugt mange måneder med frontpage for at sætte den pænt op." - nu er jeg ikke den store FrontPage haj, men tag et kig på kildekoden... det ligner umiddelbart ikke noget FP har lavet...

Tag jer nu sammen, det er en joke, og jeg vil vædde på at coolcoder *ikke* har lavet den side.
Avatar billede foxwell Nybegynder
25. juli 2002 - 11:48 #46
For at underbygge min teori...

http://www.eksperten.dk/spm/236813

oprettet af coolcoder... tror i seriøst at en person som kan lave noget så grimt som den side ville stille spørgsmål som:

Digital signatur (client certificates)    30 point fra coolcoder
Er det muligt at "slippe" et loadet clientcertifikat, så man kan kræve et nyt?

Problemet er vel at serveren henter klientens signatur og det er ikke til at slippe af med igen. På alle sider man viser fremover er det muligt at request info om certifikatet, men man kan ikke umiddelbart fremtvinge dialogboksen til at vælge certifikat igen

Nogen der ved noget?

idioter...
Avatar billede coolcoder Nybegynder
25. juli 2002 - 12:01 #47
foxwell >> tak for forsvaret. Du har fuldstændig ret. Det var bare en side jeg faldt over under lidt ligegyldig surfen og som jeg mente folk MÅTTE se. Den er da for sjov
Avatar billede sukos Juniormester
25. juli 2002 - 12:06 #48
Er du skør eller hva'? coolcoder?
Avatar billede coolcoder Nybegynder
25. juli 2002 - 12:13 #49
er det forbudt at lave sjov?? Har jeg da skadet nogen?

..og lidt skør er jeg vel .. men stolt over det :)
Avatar billede foxwell Nybegynder
25. juli 2002 - 12:26 #50
coolcoder > respekt =) det er rart at se at "eksperterne" også er menneskelige, omend på en mindre heldig måde...

det er sjovt at se at folk tager ting så seriøst, og ikke tænker sig om i stedet:

musicchart.dk : hmmm... acceptere sit eget spm. har jeg ikke meget respect for, ligemeget hvor latterligt spørgsmålet er. Så kunne du bare have udlovet 0 point fra starten af ... *HRUPH*
esoulman: Det er simpelthen bare klamt. Er du gal, en 7 årig kunne have lavet det en anelse bedre.

jeg har i hvert fald fået lavet mig en fin lille liste over folk som jeg vil overveje ikke at acceptere svar fra i fremtiden... ikke før de forklarer hvad de er eksperter i, i hvert fald.
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
25. juli 2002 - 13:19 #51
Jeg havde godt fattet at det nok ikke var hende der havde lavet siden, da jeg lige havde snakket med hende her: http://www.eksperten.dk/spm/238983 , hvor hun virker som een der ved hvad det vil sige at lave en hjemmeside.
Så nej, jeg tog det ikke seriøst, men holder bare ikke meget af, at folk acceptere deres eget spm... andet lå der ikke i det.

>> foxwell , hvad mener du med den liste? ... selv om du har fået et rigtig godt svar, vil du ikke acceptere det, får vedkommende har forklaret hvad han/hun er ekspert i?? ... er det det du mener?
Avatar billede coolcoder Nybegynder
25. juli 2002 - 13:25 #52
musicchart.dk >> hvem  refererer du til med "hun"???
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
25. juli 2002 - 13:33 #53
coolcoder >> , er du ikke en "hun"? ... det var bare det indtryk jeg havde fået...
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
25. juli 2002 - 13:33 #54
Sorry hvis du ikke er...
Avatar billede foxwell Nybegynder
25. juli 2002 - 15:47 #55
musicchart.dk >

1) fint at du godt viste det =) jeg er meget stolt af dig, og undskylder min bemærkning...

2) tag dig sammen... det var en joke - læs mellem linierne...
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
25. juli 2002 - 16:04 #56
hmmm... tjoo, så har du vel en anderledes humor end mig... jeg kunne ikke se det sjove i: "det er sjovt at se at folk tager ting så seriøst, og ikke tænker sig om i stedet" - hvorefter der bliver henvist til mig... men lad os nu ikke hænge os i det.