Avatar billede reinewald Nybegynder
24. juli 2002 - 09:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan FJERNER jeg Windows Messenger i Windows XP professional?

Se subj.

Jeg har endnu ikke haft held til helt at fjerne det "møgprogram", er der nogen der ved hvordan det kan gøres?
Avatar billede resten Nybegynder
24. juli 2002 - 09:58 #1
Hvordan du får vist MSN Messenger og andre programmer i Tilføj/Fjern (Add/Remove programs).
Oplysningerne ligger i filen sysoc.inf (Windows\inf\sysoc.inf). Tag en kopi af sysoc.inf og gem den som f.eks. sysoc.old eller gem den i en anden mappe. Så kan du genskabe den igen. Åben Sysoc.inf og find f.eks. linien med f.eks. MSN Messenger, fjern ordet HIDE i linien.

MSN Messenger linien ser sådan ud: msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,hide,7 og ændres til at se sådan ud: msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,,7

Gem ændringerne. Nu kan du se MSN messenger i Tilføj/Fjern programmer under Windows komponenter.

OBS: Du skal kunne se skjulte mapper og filer - det kan du ændre i mappeindstillinger i kontrolpanel.

Og så er der denne her måde som dog er den nemmeste :-)

Copy and Paste denne kommando til start-kør

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

Men hvorfor fjerne messenger den er god til sener brug ang hvis man skal ha brug for hjælp ude fra ang remote desktop.
Avatar billede resten Nybegynder
24. juli 2002 - 09:59 #2
Windows Messenger behøver ikke at starte automatisk
Som standard startes Windows Messenger og den lægger sig med en ikon på proceslinien.
Hvis man ikke er interesseret i, at denne service starter automatisk, kan man fjerne posteringen i registreringsdatabasen.

HKEY_CURRENT_USER\AppEvents\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\MSMSGS\"C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
Man kan jo nøjes med at nulstille nøglen, for at lette en eventuel senere genoprettelse.
Altså bare sletter "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background, så der ingenting står.
At der er anførselstegn ( "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" ), mistænker jeg er fordi mappen "programmer" hedder "Program files" i den "originale" engelske (US) version af Windows. Så, når man har et program til at skrive / indføre adresser på mappen / mapper, gøres det på en måde, så det altid vil fungere.
Anførselstegnene betyder, at det de omkredser een sammenhængende værdi (og ikke 2 eller flere).
Avatar billede goulduck Nybegynder
24. juli 2002 - 10:12 #3
Ellers kan du vente til Service Pack 1 kommer - der får du mulighed for at fjerne den.
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. juli 2002 - 10:49 #4
Sæt denne linie ind i Start - Kør: RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove og tryk enter - genstart pc - messenger er væk :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. juli 2002 - 10:50 #5
og jeg sover vist - det havde resten skrevet . sorry :)
Avatar billede reinewald Nybegynder
24. juli 2002 - 11:03 #6
Jeg havde ingen Sysoc.inf, men den anden kommando virkede. Tak for hjælpen :D

Grunden til at jeg ville af med Messenger, er at jeg kører Trillian (www.trillian.cc), så jeg har ikke brug for det, og ikonet irriterede mig :D
Avatar billede resten Nybegynder
24. juli 2002 - 11:35 #7
:-)