Avatar billede goofy75 Nybegynder
24. juli 2002 - 08:42 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

This Recordset is not updatable

Ehhh... jeg har én tabel i en ACCESS dB med tlf numre, nu ville jeg lige tilføjge et nummer til og får denne besked:
This Recordset is not updatable
...hvordan får jeg lige programmet til at fatte er jeg SKAL altså kunne indtaste nye data?
Avatar billede martin_sj Nybegynder
24. juli 2002 - 08:55 #1
Du skal være sikker på at du ikke står i en forespørgsel når du vil skrive i tabellen.
Avatar billede martin_sj Nybegynder
24. juli 2002 - 08:56 #2
Køre du med autonummerering af primær nøgle?
Avatar billede goofy75 Nybegynder
24. juli 2002 - 09:07 #3
der er ingen primær nøgle...
...jeg åbnede blot access filen(.adp) og valgte "data sheet view" og ville indtaste data...
Avatar billede terry Ekspert
24. juli 2002 - 09:21 #4
dont forget this question too :o) http://www.eksperten.dk/spm/238213

It shouldnt be necessary to have ANY keys on a table UNLESS it is linked. But you should try adding a primary key to see if it helps and it isnt bad practise either!
Avatar billede region Nybegynder
24. juli 2002 - 11:30 #5
1. gå i design på din forespørgsel.
2. dobbeltklik i det grå område hvor din tabel er ( så får du egenskaber for denne)
3. sæt din "Recordset Type" til "Dynaset (Inconsistent Updates)"

så virker dette....
Avatar billede solle Nybegynder
24. juli 2002 - 16:14 #6
kunne også være et spørgsmål om rettigheder!
Avatar billede region Nybegynder
25. juli 2002 - 12:11 #7
svarer lige.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
26. juli 2002 - 07:05 #8
Når du bruger en .ADP fil antager jeg at du kører op mod en SQL server, og så er det mig bekendt ikke muligt at tilføje data i en tabel uden at den har en eller anden form for primær nøgle.  Jeg har i hvert fald aldrig kunne få det til at virke uden.
( En primær nøgle kan meget nemt bare være et autonummer-felt )
Avatar billede terry Ekspert
29. juli 2002 - 13:33 #9
tak ;o)
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
29. juli 2002 - 14:05 #10
->Terry  It isn't quite correct that you don't need a key field in a table on a SQL server in order to add records !  I have never been able to add any record in a table from an Access .ADP without having a key in the table.
Avatar billede terry Ekspert
29. juli 2002 - 14:10 #11
Hi Hugo
I agree with you. Notice I wroote  (UNLESS it is linked) and it is if it is an ADP :o)
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
29. juli 2002 - 14:13 #12
In a way yes :-)
I would also say that 'and it isnt bad practise either!'  should be rewritten to 'it is very bad practice not to have a primary key' :-)
Avatar billede terry Ekspert
29. juli 2002 - 14:16 #13
:o)