Avatar billede freeman Nybegynder
23. juli 2002 - 20:10 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Gennem Windows 2000 til Linux Mandrake ?

Jeg er ved at installere Linux Mandrake på en mindre computer (233Mhz, 128ram). Jeg har en fungerende server som fungere som Web/FTP server, samt er gateway for de øvrige 3 XP computere jeg har i netværket.

Jeg vil så gerne lave Linux serveren til min primære webserver, men er det muligt og hvordan ?.
Jeg kunne forstlille mig at Win2k Serveren kunne videreføre trafik på en indkommende port, videre til ebn lokal maskine (altså Linux serveren)... men jeg ved det faktisk ikke..

Jeg har kun 1 fast ip.. !
Avatar billede kasperks Nybegynder
23. juli 2002 - 20:14 #1
Hvis du laver en port forward af port 80 til din linux maskine, så svarer den på web
Avatar billede freeman Nybegynder
23. juli 2002 - 20:28 #2
hmm.. dvs. hvis DNS'en pejer på eks. 80.80.80.823 som er min IP, så vil den automatisk på videre til linux'en ??..

For lige at sikre mig at I forstår hvordan det er opstillet:
Internettet går ind til Win2k serveren og så fra et andet netkort fra server til Switch, hvor de øvrige inkl. Linux Serveren er forbundet.
Avatar billede kasperks Nybegynder
23. juli 2002 - 20:33 #3
Når man fra en internet browser beder om f.eks. 80.80.80.823 så kontakter browseren som default host 80.80.80.823 port 80

Så hvis du bare laver en port forward fra din win2k til din linux så virker det hele bare som det skal uden at du behøver at ændre noget hos din dns.
Avatar billede goulduck Nybegynder
23. juli 2002 - 22:01 #4
freeman> Det er en simpel router funktion du har gang i. Min router er også den eneste med min offentlige IP adresse. Bag den er min webserver, som kun får forwardet port 80.

Så ja, det skulle virke.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
25. juli 2002 - 01:49 #5
Jeg synes seriøst du skal lukke nogle af alle dine åbne spørgsmål før du spørger mere. Du har over 1700 point ude...

http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=freeman&option=22

/Nikolaj /co-admin
Avatar billede freeman Nybegynder
25. juli 2002 - 07:53 #6
Jaja.. sorry..
Men den enste grund til at jeg ikke har fået det gjort er at eksperten ikke siger mig så meget som det har gjort. Så det er sjælden at jeg benytter den, desværre..
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
25. juli 2002 - 12:24 #7
fint nok - Jeg tog bare top 25 over folk med point ude og gav alle en opsang - Hvis du lukker, så slipper du for at stå på denne udsøgte liste ;-)

God dag :)

/Nikolaj
Avatar billede freeman Nybegynder
04. august 2002 - 23:29 #8
hov.. jeg havde lige glemt at jeg havde oprette dette spørgsmål.. Nå, men det er næsten det samme jeg lige har spurgt om på http://www.eksperten.dk/spm/242862

Bortset fra at det ikke er mandrake, men E-Smith..

Men svaret i dette spørgsmål, er desværre et godt nok, da jeg ikke vil sende alt trafik på port 80 videre til Linux, da Win2k serveren allrede hoster en del sites..
Avatar billede freeman Nybegynder
04. august 2002 - 23:30 #9
spørgsmål flyttet ---->  http://www.eksperten.dk/spm/242862