Avatar billede elmquist Nybegynder
23. august 2000 - 20:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

IPX/SPX og SAPs

Hej.

Jeg har et problem hvor jeg prøver at koble en Windows 98 maskine til et Novell netværk, sekundært til en Netware server.

Jeg har en router ved serveren og en router hjemme.

Det virker for en af mine kollegaer, og det har virket for mig tidligere. Men nu er der et problem.

Et af problemerne tror jeg skyldes at der er for mange lister i mine RIP tabeller, så jeg vil gerne begrænse informationer (SAPS) fra alle andre servere end min primære server. Men jeg har sgu ikke styr på hvordan de her SAPS hænger sammen.

Er der nogen der enten har været ude for det samme, eller kender til et sted hvor jeg kan få en fornuftig forklaring af SAPs og SPX, for hvad jeg har kunne finde på Novells hjemmeside har været mangelfuldt.
Avatar billede elmquist Nybegynder
23. august 2000 - 20:15 #1
Hov, jeg skylder at sige, at de to routere kommunikerer via ISDN.
Avatar billede sjensen Nybegynder
24. august 2000 - 13:27 #2
På denne side er der masser af info om SPX/IPX og sessionlayers,

http://www.made-it.com/CKP/ipxspx.html

og på denne en liste over SAp numbers

http://www.isi.edu/in-notes/iana/assignments/novell-sap-numbers
Avatar billede elmquist Nybegynder
24. august 2000 - 14:28 #3
Jeg takker for svaret. Da jeg syntes jeg mangler nogen sockets i listen i forhold til det jeg oplever, og jeg lige skal se om det hjælper, tillader jeg mig at vente lidt med at acceptere/ afvise
Avatar billede elmquist Nybegynder
12. december 2000 - 12:43 #4
Da problemet er løst på anden vis lukker jeg spørgsmålet. Jeg takker sjensen for responsen.