Avatar billede crazy_legs Nybegynder
23. juli 2002 - 15:19 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Ny skærm...?

Jeg tænker på at købe en ny skærm (er efterhånden træt af min 14" ibm G50) og har set på nogle skærme på edbpriser.
Nu vil jeg gerne have lidt gode råd af Jer, og måske skærme som i selv har haft gode erfaringer med...

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514667902
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1515157892
Avatar billede a-tot Nybegynder
23. juli 2002 - 15:25 #1
crazy_legs >Jeg ville vælge en skærm med Trinitron rør (eks. Sony og mener også Targa her en model med Trinitron. Og så stor som pungen rækker til 19" eller 21"

a-tot
Avatar billede a-tot Nybegynder
23. juli 2002 - 15:29 #2
crazy_legs > Ja og så er der jo også TFT (fladskærme, men så skal der penge på boret. Husk at en 15" TFT svarer til ca. 19" CRT

a-tot
Avatar billede a-tot Nybegynder
23. juli 2002 - 15:30 #3
crazy_legs > Åh-nej 15" TFT svarer til ca. 17" CRT
Avatar billede neteffect Nybegynder
23. juli 2002 - 15:39 #4
TFT-skærme er endnu for dyre i større opløsning end 1024 x 768
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
23. juli 2002 - 17:44 #5
Jeg har kun 1500 at gøre godt med, så I må komme med nogle andre forslag... Jeg har desuden et GeForce2MX der max kan køre med en opløsning på 1024 * 768, så mere behøver skærmen ikke kunne klare...
Avatar billede qtest Nybegynder
23. juli 2002 - 19:37 #6
UANSET HVAD DU GØR: Køb ikke AOC!!! Jeg har en 19" og den har et problem( som mange AOCskærme har), denflimmer i en af siderne(min i venstre, nederst)DET ER PI..E irreterende, og dine øjne ...AUUU.
Du vil sikkert få af vide at "de er OK!!!" mennu ER du advaret!
Man får STOR skærm, for pengene... MEN det er ikke det vær!!!
Min mening!
(har lige købt 15" TFT (IKKE BILLIG!!!) den får man ikke for 1500.-DKR ... Men hvor ER den fed!!! (til Arbejde!!)
Avatar billede qtest Nybegynder
23. juli 2002 - 19:43 #7
MAG MAG TA-786N ser på "papiret" bedre ud. der er en lidt bedre opløsning, men så også lidt mindre wiew på?!? tvivler på at det har nogen betydning.
Men kender kun EN med en sådan skærm...Han er "tilfreds"...(Vil have 15" TFT... :) ) sååå hvad er denne oplysning vær?!? (ja ikke!!?)
Avatar billede theseus Nybegynder
23. juli 2002 - 22:07 #8
Du kan også prøve at tjekke, med en evt. arbejdsplads. Der mange firmaer der har med direkte kundeservice at gøre, der skifter deres (ellers udemærkede) skærme ud. Jeg købte f.eks. en 17" Trinitron-skærm (1600 x 1200) for 500 bobs.
Avatar billede qtest Nybegynder
24. juli 2002 - 23:02 #9
DET VAR BILLIGT!!! RING evt.nærmeste kommune, og/eller syghus også...dukan være heldig!! PS: der er ENGANG imellem et firme i jylland.... hhhmmmnnnnn  "jydsk data" eller nej det hedder "systemforum" de slæger somme tider ud af lageret, og DET er billigt! prøv og kik!
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
25. juli 2002 - 13:36 #10
takker for hjælpen!

Theseus smid et svar hvis du vil have point
Avatar billede theseus Nybegynder
25. juli 2002 - 16:24 #11
Håber du finder et godt tilbud. Jeg fortryder ikke at jeg fik min skærm.
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
26. juli 2002 - 13:22 #12
takker igen for hjælpen
Avatar billede cx1 Nybegynder
11. maj 2003 - 15:26 #13
hvis man skruer op for frikvensen så forsvinder den flmmer på AOC skærme.SMART:)