Avatar billede phantom_06 Nybegynder
22. juli 2002 - 14:39 Der er 7 kommentarer

Udskrivning til printeren - ØV

Jeg havde tidligere et indlæg i omkring udskrivning til printer....

Umiddelbart var svaret ret indlysende ...  op i filer og udskriv....

MEN - MEN - MEN..  så let er det bare ikke alligevel.....

Jeg får ikke hele siderne med..  d.v.s.  højre del af alle sider er "skåret af"...

Jeg har så sat margerne på layout til 5 mm, ikke megen margen, men heller ikke nok, mangler stadig lidt af siden...

Er det fordi der udskrives fra HTML eller ????????

Så jeg mangler stadig en acceptabel løsning til udprintning....
Avatar billede ole_madsen Ekspert
22. juli 2002 - 14:52 #1
Mangler vist lidt info??

Hvad for et tidligere indlæg?

Det lyder som om du vil skrive ud fra internettet - jeg tror allerede du har gjort, hvad du kan. Det er nemlig næsten umuligt at skrive perfekt ud fra nettet, hvis ikke hjemmesidesnedkeren har gjort det nemt.

Du kan, som du har gjort, mindske margen, så den er så tæt på printerens fysiske grænse som muligt.

Sidst, kan du skrive ud i "landscape". Flere sider, men bredden plejer lige at kunne gå.
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. juli 2002 - 14:52 #2
har du været inde i egenskaber for printeren og ændre det til A4 eller hvad det nu er for en størrelse papir du bruger.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
22. juli 2002 - 14:56 #3
Åh - glemte den sidste, naturlige måde.
Du kan gå op i din browser under "View". Under menupunktet "Text Size" kan du sætte skriftstørrelsen til f.eks. "Smallest" - og du vil nu have komprimeret siden endnu mere.
Desværre kan det også gå groft ud over formatteringen, men det er den sidste løsning jeg kender, før du skal til fabrikanten af hjemmesiden.
Avatar billede phantom_06 Nybegynder
22. juli 2002 - 15:07 #4
" Ole " det forrige indlæg hed

      " Udskrivning /save siderne herfra Eksperten "

Ja, det er svarene herfra exp jeg gerne vil kunne udskrive.

Jeg har også sat text Size til smallest, men uden reaktion. Der skal vel ikke genstartes...???

" retaxes "  Papirstørrelsen er sat til A4.

Landscape er jeg ikke så glad for, lidt klodset e.v.t. at arkivere og arbejde med...
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. juli 2002 - 15:42 #5
det er jo et problem med så at sige alle websider, man mister det i yderste højre side.

Jeg hart lige prøvet med en Adobe Pdfwriter og selvfølgelig med samme resultat.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
22. juli 2002 - 16:06 #6
Det er nemlig et rigtig irriterende problem. Men hvis det er Eksperten der ikke kan skrives ud, skal vi jo have fat på en administrator, og have forklaret det. Måske en CO-admin kommer forbi, og ved hvem vi skal have fat på??

Tekststørrelsen der ikke kan ændres, skyldes måden siden er bygget op på (Java?? - ved det desværre ikke). Det er IKKE nødvendigt at genstarte noget, efter at tekststørrelsen er ændret, men måden som eksperten.dk er bygget op på, forhindrer altså én i selv at bestemme størrelsen.

Jeg har ikke leget med de ny funktioner, hvor man kan ændre boksstørrelser, men har du prøvet at lave dit eget design her på eksperten? - måske kunne man designe den til at være smal nok til at være på papiret?
Avatar billede phantom_06 Nybegynder
22. juli 2002 - 16:15 #7
Undrer mig ikke.

Jeg havde ellers stillet save som et forslag  her på siden, men der var uenighed om foreslaget -

Det kan også lade sig gøre gennem filer, men udskrivning derfra giver samme resultat, så måske foreslaget bliver at kunne gemme i format der kan udskrives med HELE indholdet.

Der er jo ikke megen hjjælp i en udprintet side hvor man skal gætte sig til noget af indholdet..

Så jeg kaster lige spørgsmålet over i EXP / generelt som et foreslag - igen  - men med udprintning af hele dokumentet som mulighed.. :-))

Imens lader jeg spørgsmålet her stå åbent - måske nogen har en idé til hvordan man får det hele med...

:-)))