Avatar billede netsyd Nybegynder
23. august 2000 - 09:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Søgemaskine

er det svært at lave en søgemaskine
hvor finder man oplysninger om hvordan man bygger sin egen søgemaskine
jeg skal bruge en der evt. kan søge i en/et index/mappe
det skal ikke være den som ligger i frontpage
evt en i cgi eller asp
skal man lave en database for en sådan virker eller kan den godt søge i en mappe evt. cgi-bin
findes der nogle bøger om dette
Avatar billede nire Nybegynder
23. august 2000 - 09:18 #1
Hej
Jeg har en kammerart som har oprettet en søgefunktion på sin side i FP, kig på den og hvis du kan bruge den så vend tilbage!!

www.netrep.dk

Avatar billede nire Nybegynder
23. august 2000 - 09:23 #2
Ups jeg læste ikke den 4 linie om FP rigtigt
Jeg troede den skulle ligge i FP
Beklager og farvel
Avatar billede capion Nybegynder
23. august 2000 - 10:22 #3
Der er et væld af gode exempler på søgemaskiner. Jeg kan varmt anbefale : www.freefind.com, så slipper du for at skulle vedligeholde index, Kig ind på www.capion.dk under ? Søg, og check den ud.
Selv helt store websites, kommercielle og private anvender den.
Hvis du vil have din helt egen søgemaskine, med FP, skal din udbyder/webhotel have frontpage-server-extensions installeret og aktiveret til din brug.
Et tip mere, brug ikke asp og fp, fp ødelægger koden.
Her : http://www.worldwidemart.com/scripts/search.shtml Er et godt sted, som ikke bare giver dig koden uden forklaring.
Avatar billede capion Nybegynder
23. august 2000 - 10:34 #4
http://www.zdnet.com/downloads/stories/info/0,,0011A3,.html
Er måske et endnu bedre bud (jeg skal ihvertfald lige checke den ud!)
Avatar billede crunch Nybegynder
01. september 2000 - 23:00 #5
Gem alle dine oplysninger i et databaseprogram som access eller lign. brug en SQL kommando som:

SQL = \"SELECT * FROM tabel WHERE kategori LIKE %\"HvadSøgerDerEfter%\"

\"HvadDerSøgesEfter\" er en variabel som brugeren fylder ud.

Det nemt både for brugere at finde data og nemt for dig at opdatere.
Det er meget fleksibelt og en god måde selv at kunne styre hvordan kriterierne og opbygningen skal være.

Det er meget lidt asp du skal bruge og lidt kun viden om databaser.
Avatar billede netsyd Nybegynder
02. september 2000 - 06:41 #6
Hej Crunch

tak for dit svar !!
Må jeg vende til bage hvis jeg får problemer ??
Avatar billede crunch Nybegynder
02. september 2000 - 10:41 #7
selfølgelig.. Men ellers brug kategorierne ASP og ACCESS. Jeg må indrømme at jeg ikke selv har brugt data-baser så længe. Men det du skal have lavet er simpelt. Og vil kunne laves rimlig nemt.
(: