Avatar billede hijklm Juniormester
20. juli 2002 - 10:47 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

8310 fejl?

Jeg har en Nokia 8310, men den opfører sig lidt underligt. Normalt når man får en sms, så står der jo i indbakken hvem det er fra. Men fra enkelte numre står der bare starten på beskeden i indbakken.
Også selvom jeg har gemt nummeret på afsenderen.

Numrene er gemt på simkortet, og når jeg sætter det over i en 3310 viser den korrekt hvem der er afsenderen på de ovennævnte beskeder.

Hvad kan der være galt? Og er det noget jeg kan rette?

Yderligere kunne jeg godt tænke mig at høre om det er den generelle erfaring, at 8310 hvad angår sms´er og i det hele taget hastigheden af menuerne, er langsommere end f.eks. en 3310? (Kan det rettes med en software-opdatering?)
Avatar billede esoulman Nybegynder
20. juli 2002 - 10:49 #1
Det kan i de fleste tilfælde retts med en software opdatering - nogle gange er den dækket af garantien :)
Avatar billede hijklm Juniormester
20. juli 2002 - 10:55 #2
"Nogle gange"? Jeg har kvittering og det hele og telefonen er en uge gammel. Så jeg kan vel bare gå ind i en Nokia Store og gratis få en software-opdatering, ikk?
Avatar billede esoulman Nybegynder
20. juli 2002 - 10:56 #3
Well, det kommer an på om de ser på det som en generel fejl. Men jeg tror egentlig ik der skulle være noget i vejen for det...
Avatar billede s.b.a Nybegynder
20. juli 2002 - 11:00 #4
Jo, Hvis du stadig har garanti bevis, hvor der staar et imeI nummer paa, saa tager du ind til nokia med garanti bevis og Nokia 8310 og beder om at faa den opdateret, og det faar du GRATIS, saa laange der stadig er garanti paa mobilen, saa er der gratis opdatering hos Nokia :)

Suran
Avatar billede esoulman Nybegynder
20. juli 2002 - 11:03 #5
Bare vær forberedt på at den skal være indleveret i en uge eller to, og du måske skal rende rundt med et komfur af en tlf imens :O)
Avatar billede hijklm Juniormester
20. juli 2002 - 11:04 #6
Et garanti-bevis? Det tror jeg ikke jeg har.
Jeg har kvittering, kassen hvor der står imeI nummer på, mit medlemskort til Club Nokia og så telefonen. Er det ikke nok?
Avatar billede esoulman Nybegynder
20. juli 2002 - 11:04 #7
Yeps, kvitteringen er dit garanti bevis
Avatar billede s.b.a Nybegynder
20. juli 2002 - 11:05 #8
han faar ingen tlf. til laan !...

Og da jeg var til opdatering med min nokia 3310, ventede jeg "kun" i 2 dage :)

saa jeg haaber du er lige saa heldig :)

Suran
Avatar billede esoulman Nybegynder
20. juli 2002 - 11:07 #9
Det kan godt være han får en tlf til lån! En af mine venner fik sin 6210 opgraderet og rendte rundt med en 3210 fra butikken imens.
Avatar billede s.b.a Nybegynder
20. juli 2002 - 11:08 #10
hijklm Imei nummeret, skal staa paa garanti beviset, det var hvad jeg fik af vide hos Nokia, men prQv og tag det med du har !.. Hvis de brokker sig over det med kviteringen, saa kan du gaa ned til din forhandler, alsaa dem du har kQbt mobilen af og faa printet et garanti bevis med Imei nummer paa :)..

Suran
Avatar billede s.b.a Nybegynder
20. juli 2002 - 11:08 #11
esoulman... Ok det gjorde jeg ikke :(...Sorry

Suran
Avatar billede esoulman Nybegynder
20. juli 2002 - 11:09 #12
Imei nummeret kan du også se ved at trykke *#06# som om du skal til at ringe op.
Avatar billede hijklm Juniormester
20. juli 2002 - 11:09 #13
Hvorfor i alverden skal det tage så lang tid?? Jeg troede det var noget man lige gik ind og sagde, og så klarede de det inden for en halv time.

Det kan da ikke tage så lang tid.

Hvor meget vil det koste at ordne det selv? Det kræver et datakabel, ikk? Men hvor finder man software-opdateringerne?
Avatar billede esoulman Nybegynder
20. juli 2002 - 11:11 #14
Det er jo lige det.. spørgsmålet er om ikke det er nokia copyright stuff, så du ikke selv må eller kan. Butikkerne har heller ikke lige software liggende - derfor skal nokia ( eller et af deres værksteder ) have fat i den.

Suran > det tog sørme heller ik lang tid for din tlf da...  :)
Avatar billede s.b.a Nybegynder
20. juli 2002 - 11:11 #15
esoulman, ja det forslog jeg dem ogsaa selvfQlgelig vidste de det, men det var ikke godt nok, de ville havde forhandleren til at skrive Imei nummeret paa Garantibeviset..!

Suran
Avatar billede s.b.a Nybegynder
20. juli 2002 - 11:13 #16
Hijklm > drop det, gQr det hos Nokia for at vaare sikker...

esoulman > Nej :).. og jeg kan godt sige dig det var som at faa 512 Ram i en maskine med 32 Ram :)

Suran
Avatar billede esoulman Nybegynder
20. juli 2002 - 11:13 #17
Hmm.. som om du er en eller anden terrorist, med alle de sikkerhedsforanstaltninger *g*
Avatar billede s.b.a Nybegynder
20. juli 2002 - 11:18 #18
LOL....Hvorfor dog det ??

Suran
Avatar billede esoulman Nybegynder
20. juli 2002 - 11:21 #19
At de ikke vil stole på dig med hensyn til imei nummeret... og når det så står i telefonen.. tsk, tsk.. :o)

Hvilken tlf har du så nu?
Avatar billede s.b.a Nybegynder
20. juli 2002 - 11:23 #20
Stadig den samme 3310 :)

Suran
Avatar billede s.b.a Nybegynder
20. juli 2002 - 11:27 #21
esoulman, kender du saa den kommando der hedder *#0000# ??

Suran
Avatar billede esoulman Nybegynder
20. juli 2002 - 11:27 #22
Jeps, software versionen skulle jeg mene.
Avatar billede esoulman Nybegynder
20. juli 2002 - 11:29 #23
Der er også nogle koder med et tal noget lignede 3370 3371 måske.. det slår noget stemme-kvalitets-forbedring fra eller til - men lad være med at eksperimentere, jeg er ik sikker. *g*
Avatar billede hijklm Juniormester
20. juli 2002 - 11:31 #24
Jeg har version 05.11 i min 8310, har jeg lige fundet ud af.

Nogen der ved om der er nyere versioner?
Avatar billede blackout Nybegynder
20. juli 2002 - 11:45 #25
Vedr. software opdatering - så har det aldrig taget mere end 20-30 min hos Nokia Conceptstore i Århus og ikke flere dage... Så man kan godt få opgraderet det uden at vente dage og få en låne mobil osv..
Avatar billede hijklm Juniormester
20. juli 2002 - 11:46 #26
blackout--> Dét svar kunne jeg li´! :-)

Nogen der ved om det er det samme med Nokia Conceptstore i Odense?
Avatar billede s.b.a Nybegynder
20. juli 2002 - 18:54 #27
Hijklm ...

Det kommer an på om de har travlt !...Hvis de har travlt går det flere dage, hvis ikke så tager det kun minuter...

Der er ikke nyere versioner på nuværende tidspunkt, så vidt jeg ved, men jeg er IKKE 100% sikker... Men en software opdatering vil altid hjælpe.. Den hjælper ihvertfald på hastigheden.. :)...

Så det bedste ville være og tage ind til nokia og få den opdateret..

Suran
Avatar billede s.b.a Nybegynder
04. august 2002 - 11:41 #28
Takker For points :)

Fik du ordnet dit problem ?

Suran
Avatar billede hijklm Juniormester
04. august 2002 - 13:58 #29
Jeg fik løst problemet med at nogle navne ikke blev vist rigtigt, og det blev løst via en nulstilling af min telefon.

Men ham gutten i butikken kunne ikke finde ud af at slette billederne, så den er stadig lige langsom.

Hvorfor f..... skal der også være nogle standard-billeder i mobilerne som man ikke kan slette!?
Avatar billede s.b.a Nybegynder
04. august 2002 - 19:11 #30
Ja, Det er lidt latterligt, men se at få lavet den opdatering...

Den skal nok hjælpe,, 100 %...

Suran