Avatar billede peter_jensen Nybegynder
20. juli 2002 - 10:07 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

systemovervågning går bananas

Hej Eksperter !

Dette er et meget mystisk fænomen, som jeg håber I kan hjælpe med.

Der er noget i min maskine der stjæler alle mine systemressourcer. Når jeg starter windows 98 op, og kører Systemovervågning, så ligger forbruget på ca 8%.
Men så snart jeg bruger maskinen (Internet Explorer eller bare napoleon), ja så stiger forbruget voldsomt til f.eks 50%. (Med begge programmer = 80%).
Hvis jeg så lukker programmerne ned igen, så bliver der stadig brugt 80%, på trods af at der ikke er noget der kører. Lugter lidt af virus.

Her er så det mærkelige: Kørte virusscan og ad aware osv. men fandt intet. Så formaterede jeg c:\ og geninstallerede Win. Problemet var der stadig.
Formaterede forfra, men denne gang flashede jeg også bios i motherboardet. Kører nu windows 98 med min. driver og programmel, og problemet er der fortsat.

Har også prøvet at pille alt "unødvendig" hardware ud, og prøvet med en anden harddisk, der på ingen måde har været i "kontakt" med den oprindelige.

Jeg har et Asus motherboard med AMD Duron 800 MHz og 256 MB Ram. Min harddisk har 3 partitioner, hvor D: og E: inderholder vigtig data.

Håber der er nogle der kan hjælpe, for jeg kan ikke arbejde på maskinen, uden at den fryser mange gange i løbet af dagen. Det haster
Avatar billede peet-49 Novice
20. juli 2002 - 10:47 #1
Hvis du har mere en een ramblok, så tag den ene ud, og sæt een i skiftevis, prøv evt. med en anden blok, lyder son et ram problem.
Avatar billede bramming Nybegynder
20. juli 2002 - 11:12 #2
... D er en go' idé at du har geninstalleret windows... Men prøv så at slukke din computer tage Ram-blokkene ud... og sæt dem ordentlig i bagefter.. derefter .. går du i dos-mode.. og skriver mem/ *.*
Så siger com forkert parametre eller handling eller hvad den nu sir.. d r lige meget,,, - så skriver du igen bare kun "mem".. så vises der en status.. derefter skulle dine ram "problemmer være overstået"..!"!

Mvh >> Bramming
Avatar billede peter_jensen Nybegynder
20. juli 2002 - 14:59 #3
ok....Jeg har fået fat i en Win XP version, som på underlig vis løste problemet =:o)
Jeg tror faktisk at I havde ret mht RAM, men nu hvor det spiller vil jeg ikke pille for meget. I får bare lov at dele point...og mange tak for den meget hurtige hjælp.
Avatar billede peet-49 Novice
20. juli 2002 - 20:02 #4
Takker.