Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2002 - 09:06 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

sessions tutorial

hejsa
Nogle der kender en rigtigt god helst dansk tutorial til sessions?
eller som har et script som forklarer det?
Skal bruge det til et community system.
Avatar billede sukos Juniormester
20. juli 2002 - 09:09 #1
hmm, forklaring er der ikke, men (synes jeg selv) et simpelt kode-eksempel kan du finde her:

www.sukos.dk/login

Forklaring/spm kan "fixes" her på siden! :O)
Avatar billede hiro Nybegynder
20. juli 2002 - 09:16 #2
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2002 - 09:21 #3
sukos jeps det ser "rimelig" nem ud... men problemet er at det skal køre over en mysql med brugernavn og pass...... hmmm hvordan får man de 2 ting slået sammen?
Avatar billede sukos Juniormester
20. juli 2002 - 09:23 #4
Så kan du jo kikke lidt på http://www.sukos.dk/login/mysql/
Avatar billede sukos Juniormester
20. juli 2002 - 09:25 #5
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
20. juli 2002 - 09:30 #6
..har nogen prøvet sessions på en PHP under Windows server ?
- jeg kan ikke få det til at virke -- (samme kode virker under php, linux)

Så .. vær lige opmærksom på det, inden du bander sessions langt væk.
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2002 - 09:41 #7
hehe bruger kun linux sååå HEHE
Avatar billede sukos Juniormester
20. juli 2002 - 09:46 #8
Den her:

<?php
session_start();

$_SESSION['test'] = "Session tester! :O)"

echo $_SESSION['test'];

?>

virker fint på en XP med IIS
Avatar billede sukos Juniormester
20. juli 2002 - 09:47 #9
Men ellers bruger jeg nu apache! :O)
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2002 - 09:52 #10
sukos.... kan godt bruge dit mysql script det er perfekt ;o)
men har et spm... når brugeren logger ind har jjeg nu lavet sådan at den sætter 1 i feltet online(som jeg selv har lavet) udfra den bruger der er logget ind.... men hvordan gør jeg nemmeste sådan at den sætter den til 0 når brugeren trykker logud eler bare lukker browseren?
Avatar billede sukos Juniormester
20. juli 2002 - 10:02 #11
Godt spm! :O)

Ved det ikke så'n lige, og jeg har ikke leget med at lave et "online-brugere" script, men det er vel noget med at sætte et timestamp/cookie eller noget?
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2002 - 10:05 #12
ups kom til at acceptere dit svr hiro...det sku have været sukos istedet....
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2002 - 10:06 #13
sukos hehe jah jeg aner det ik *S*
kan squ ik lige finde ud af hvordan....
Avatar billede sukos Juniormester
20. juli 2002 - 10:13 #14
Når man logger ud, skal det vel bare "køre modsat" af "logget ind" i det script du har lavet.

Men hvis brugeren bare lukker vinduet, så er jeg ikke lige klar over hvordan man skal tjekke?
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2002 - 10:15 #15
nej det er oz det men så skal man vel bruge noget onunload eller noget
Avatar billede sukos Juniormester
20. juli 2002 - 10:18 #16
Måske en søgning på "online-brugere" vil kunne hjælpe dig?
Det er jo ihvertfald blevet gennemgået nogle gange her på eksperten! :O)