Avatar billede varz Nybegynder
22. august 2000 - 15:28 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

HTML og Acrobat Reader

Jeg har set på flere websider at man kan åbne et PDF-dokument i et halt browser halt Acrobat Reader Window.
Denne funktion vil jeg gerne tilføje min side.

Hvordan gør jeg?

Avatar billede mwf Nybegynder
22. august 2000 - 15:54 #1
Jeg er med på en lytter.
Avatar billede sjensen Nybegynder
22. august 2000 - 16:30 #2
Det gøres ved at man på den enkelte maskine associerer PDF filer med en lokalt (d.v.s. på den enkelte arbejdsplads) installeret reader, og fortæller EI at den skal åbne kendte filer istedet for at downloade dem.
Avatar billede sjensen Nybegynder
22. august 2000 - 16:30 #3
Det gøres ved at man på den enkelte maskine associerer PDF filer med en lokalt (d.v.s. på den enkelte arbejdsplads) installeret reader, og fortæller EI at den skal åbne kendte filer istedet for at downloade dem.
Avatar billede sjensen Nybegynder
22. august 2000 - 16:30 #4
Ups, der er klumper i strømmen ;-)
Avatar billede manon Nybegynder
22. august 2000 - 16:41 #5
Du kreerer en .pdf fil og det kan gøre si et program der hedder Adobe Acrobat 4.0 ( du må ikke forveksle det med reader!!)

I dette program kan du så redigere, sammensatte og lave dine egne pdf filer, ligesom en html side.

Hvorfor du ser et pdf fil i din browser er fordi du klikker på et link til pdf filen - ligesom et link til en images.
Avatar billede manon Nybegynder
22. august 2000 - 16:45 #6
Du kender sikkert word og hvordan du laver tekstsider - indsætter billeder osv., ligesom du kan bruge word til at redigere html filer med.

Acrobat 4.0 inst nogle plugins i din word, så du kan gemme dine tekster som en pdf fil og så ligge den ud på nettet, så folk kan se eks. en tutorial med forklaringer og billeder på en nem og hurtig måde.
Avatar billede varz Nybegynder
23. august 2000 - 11:26 #7
Tak til jer begge

Hvordan lyder HTML-komandoen
Avatar billede varz Nybegynder
23. august 2000 - 11:27 #8
Tak til jer begge (jeg vil forsøge af dele pointene mellem jer)

Men hvordan lyder HTML-komandoen?
Avatar billede manon Nybegynder
23. august 2000 - 12:01 #9
Hvad mener du, varz?

<a href=\"navnpåfil.pdf\">

Eller hvis du vil have html-koden til pdf filen, så har du misforstået det.
Avatar billede manon Nybegynder
23. august 2000 - 15:08 #10
varz> jeg takker, men hvad fik du ud af det ? Vil du ud og købe acrobat 4.0 eller hvad fandt du frem til ? :-)