Avatar billede malte_ohlers Nybegynder
19. juli 2002 - 20:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problem med afvikling af program under Win2K PRO

Hejsa,

Jeg har downloaded en fil som jeg, tror er en selvudpakkelige fil. Den fylder 706MB. Problemet er at når jeg prøver at købe den får jeg bare denne besked:
"Programmet er for stort til at passe ind i hukommelsen"

Hvordan løser jeg dette problem?
Mit system:
Windows 2000 Pro
1GHz T-Bird
512MB RAM
80 GB Seagate 'cuda IV (10GB+ fri)

På forhånd tak.
Venlig Hilsen
Malte
Avatar billede rkhdk Nybegynder
19. juli 2002 - 20:29 #1
hvad er din swap fil på?
h-klik på denne computer => Egenskaber => advanceret => performance options => hvor stor er den? ellers sæt den til minium 512 og Max 768
Avatar billede malte_ohlers Nybegynder
19. juli 2002 - 20:59 #2
Den står til 576-1132. Aktuel tildeling: 576MB. Så det skulle vel være ok.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
19. juli 2002 - 21:11 #3
du kan prøve dette..

dette vil giver bedre RAM udnyttelse i Windows 2000

tag FØRST backup af din regesteringsdatabase
start => kør regedit => registy => Export Registy => gem den et sted hvor du kan finde den som backup.reg

og først NÅR dette er gjort, som bare er en sikkerhed

start => kør regedit => gå til dette

HKEY_LOCAL_MACHINE => System => Controlset001 => Control => SessionManager => MemoryManager => fin LargeSystemCache => ret den fra 0 til 1 tryk OK

prøv så at åbne filen (det kan være du lige skal genstarte for at være 100% sikker på at ændringen træder ikraft!)

Det som dette gør er at Windows 2000 er som defaul sat til MAX at måtte bruge 64Mb af dine Fysiske Ram.. og ved at sætte den til 1 giver du Windows 2000 lov til at bruge mere.
jeg bruger selv dette trick, og kan se en kæmpe forbedring under tunge programmer!

(jeg har 1Ghz TB, Windows 2000 Pro UK, 768Mb Ram)
Avatar billede malte_ohlers Nybegynder
19. juli 2002 - 21:24 #4
Har lige prøvet - men det hjalp desvære :(
Andre gode ider? Jeg kan ikke forstå det det skulle være muligt. Jeg har haft det samme problem - den gang var den en fil på ca. 500MB den ikke ville åben. Den selv samme fil havde der i mod ikke noget probelm med at blive åbnet på min ven W2K box som kun har 256MB ram - og mindre fri plads...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. juli 2002 - 00:13 #5
Desværre tror jeg at der er gået ged i downloadningen, så filen er korrupt.
Har set dette flere gange, og man kan som regel se hvad der skulle ligge derinde, hvis man åbner filen med winzip eller winrar, men det er aldrig lykkedes mig at pakke en ud, så det virkede, når den først har vist fejlmeddelelsen.
Avatar billede malte_ohlers Nybegynder
20. juli 2002 - 18:21 #6
Jeg har fandt selv ud af det i går aftes. Det var ikke en exe fil, men en ISO fil. DOUH! Hvor dum kan man være! Nå fuck det, det virker findt nu.
Tak for svarene.